Vintage Seiko Only (Deel 1)

Wat een Seiko geweld hier! Ik ben al een tijdje bezig met het verkennen van King Seiko modellen, maar heb nog geen overzicht kunnen vinden, of enige logica in de model nummers.

Ik zou eigenlijk heel graag een mooie King Seiko willen vinden die aan het volgende voldoet;

• Manual uurwerk
  • No date
  • Staal (geen goud kleuren)
  • Stalen wijzers, geen zwarte lijnen of iets dergelijks
  • Gouden medaillion op de actherkant is bonus!

Kwa kastvorm sta ik redelijk open, zo’n beetje de enige die ik ben tegen komen die ik niet mooi vind zijn die ‘cushion’ vorm horloges.

Wie weet er wat type nummers (en/of foto’s te plaatsen) die aan (de meeste van) de eisen voldoen?

Absoluut een aanrader! King Seiko draagt heel bijzonder (mijn mening natuurlijk).
44-9990
44-8000
45-7000 / 45-7001
5625-7000 / 5626-7000

2 likes

In volgorde.

10 likes

Dit is wat jij wil. 4420-9990. Maar hou je vast voor de prijzen :innocent:

Maaar. Helemaal staal, geen zwarte accenten op de wijzers en indices wordt het heel snel een grijze muis. Het extra contrast met de zwarte streep op de wijzers is juist heel geslaagd imo.

5 likes

De eerste is sowieso heel mooi (daar komt de re-issue dus ook van geloof ik).

Weet je toevallig of er van de laatste twee kastvormen ook een ook eentje is zonder de zwarte lijnen?

Edit; Ik zie dat koekoek nu eentje met die kastvorm, zonder de lijnen laat zien. Heel tof! Deze laatste zal zo aan de prijs zijn doordat het een chronometer is? (Om heel eerlijk te zijn, interesseert dat me vrij weinig met zo’n soort horloge).

Bedankt beide! Verder tips zijn ook welkom. Ik zal ondertussen wat verder googlen op deze modellen.

1 like

Nee die zijn er niet. Maar zoals ik zei zijn de zwarte accenten een grote plus.

1 like

Is degene die jij liet zien niet dezelfde kastvorm dan, en dat zonder zwarte lijnen?

Prijzen vallen inderdaad wel tegen zeg!

Edit: De zwarte lijnen is natuurlijk een persoonlijk iets, maar ik vind het juist iets hebben zonder die strepen.

Die kast is wel heel anders opgebouwd en anders gevormd maar de lugs lijken er op. Die komt ook uit een heel andere periode en is ouder. De mid en begin 60s modellen zijn zonder de zwarte accenten, de latere met.

1 like

Nog steeds happy. Ja… ik recycle een foto.

:dancer:

5 likes

13 likes

Mooi voorbeeld van een scherpe ongepolijste kast :blush:.

1 like

Mooi! De wijzerplaat lijkt ook in goede staat.

1 like

6 likes

Ja die heeft een paar plekjes langs de rand, maar verder nog wel netjes. Erg blij met deze KS, laatst ook nog een originele KS gesp erbij gekocht, dat maakt het toch af.

1 like

Met een nieuw glas. Nu nog een bandje kiezen.

9 likes

Vers!

Ik baal zo dat de glaasjes voor de 45 en 56 KS zo schaars zijn. Vintage vind ik prima, zolang het glas krasvrij is

Maar jij hebt al je vintage Seikos weg gedaan :scream: Wat krasjes maakt mij niet veel uit, en dit glas is ook niet helemaal krasvrij. Merk wel dat je krasjes met een lichte plaat veel minder snel ziet dan met een donkere zoals deze.

De gouden staat te koop, al begint ik te twijfelen of ik hem niet moet houden…

Waarom zou je hem weg doen joh. Perfect horloge! (Had hem gekocht als ik geen student was😂)

1 like

Tja, wat anders gekocht. Af en toe wat nieuws en een maatje groter kan ik best hebben.

1 like