Vintage Seiko Only (Deel 1)

Warm en zweterig daar he :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat leek mij ook. Ik ben echt super benieuwd.

Dat glaasje wordt misschien nog wel een issue, die zijn niet makkelijk te vinden. :face_with_monocle:

Denk je dat het roest is? Ik heb wel vaker van dit soort oude/vieze horloges gehad, je zal echt verbaasd zijn hoeveel vuil zich ophoopt. Roest zie ik eigenlijk nooit op de kasten/banden, alleen soms een heel klein beetje onder een bezel ofzo bijvoorbeeld. De wijzerplaat is vaak het eerste wat er aan gaat bij vocht met deze King Seiko’s, dus ik heb goeie hoop dat deze geen waterschade/roest oid heeft.

1 like

Misschien kan ik wat betekenen.
Ik heb nog 4 nieuwe Seiko glaasjes liggen, met name voor de Lord Marvin.
Maar @koekoek kan je vertellen dat deze glaasjes ook op andere modellen van Seiko passen.
Ik had 20 euro in gedachten inclusief porto in een bubble envelop voor een adres in Nederland.

1 like

De glaasjes passen op deze horloges, volgens @koekoek SEK CS#5606-7070

SEK CS#5606-7080
SEK CS#5606-7089
SEK CS#5606-7140
SEK CS#5625-7000
SEK CS#5625-7010
SEK CS#5625-7030
SEK CS#5625-7040
SEK CS#5625-7060
SEK CS#5626-7000
SEK CS#5626-7010
SEK CS#5626-7030
SEK CS#5626-7040
SEK CS#5626-7060

Ik heb er eentje nodig voor de stalen variant. Je had toch alleen de gouden varianten liggen? :+1:

Wel, heer Fate enz., Ik heb nog een LM liggen, zie de foto elders in dit topic.
Ik heb daar pas een nieuwe datum verzet module ingezet.
Moet alleen worden schoongemaakt, ik heb er geen tijd voor.
Ik wil er wel vanaf, die een leuk bod op een PB.

Misschien in de sluiting? Kast denk ik niet

1 like

Ja, momenteel nog wel alleen met gouden rand boven water gekomen.
Maar ik moet nog verder zoeken in wat andere laatjes, daar moet ik ook nog wat Seiko onderdelen hebben liggen.
Maar door drukte en vakantie nog niet aan toe gekomen. Mogelijk heb ik er nog wel een paar.
Wordt vervolgt

1 like

Heel, heel gaaf Daniel!! Ik ben ontzettend benieuwd hoe die er gereinigd uit komt te zien. Wat mij betreft ook het mooiste KS-model :+1:. Geniet ervan.

1 like

Dat zei die krotenkoker die 'm aan me verkocht had ook, maar dit is niet mijn eerste rodeo.

Ik heb vele horloges, met datum, en nog nooit een uurwerk verneukt. Ik wil niet zeggen dat ik niet in staat ben om een fout te maken, ik acht die kans in nuchtere toestand echter vrijwel verwaarloosbaar.

1 like

Het zou kunnen, gelukkig is zo’n onderdeel nog wel te vervangen.

Fijn, bedankt! Het heeft geen haast hoor. 300V04GNS is de code voor de stalen variant.

Thanks! Ik vind dit ook het mooiste King Seiko model, in ieder geval het meest iconische met deze kast. Absoluut een van de mooiste dress watches ooit gemaakt.

1 like

Ik zoek al jaren naar dat model, maar dan met de buine dial. Mooi, met dat appart geslepen glas.
Groet. Richard.

1 like

Seiko Lordmatic 5605-5000

8 likes

Te lui voor een NA topic te schrijven, maar enkele foto’s van de Seiko Lord Marvel kunnen er wel bij :wink:

Eigenlijk zeer blij met deze; ik was terug op zoek naar een vintage met lichte wijzerplaat nadat mijn Tudor prince oysterdate was vertrokken. Beetje toevallig op deze uitgekomen en meteen gecharmeerd van de dial, kast en uurwerk!

Zou hem wel nog op een andere strap willen gooien (vintage cognac, grijze suede, classic struisvogel,…?)

16 likes

Beauty! Ook benieuwd wat voor bandje er straks op gaat!

2 likes

Nieuw bandje! Zwart zadel leer vintage stijl. Top imo.
Leuk met de KS gesp.

Slecht licht foto’s:

9 likes

Die gesp verdient een bandje met symmetrische stiksels. :wink:

5 likes

Ja f*** hand made… nog overwogen m terug te sturen maar t stoort me niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo zie je t niet echt…

4 likes

Namen en rugnummers graag. Wie o wie van de bandenmakers moet er langs @lasteraar:joy:

1 like