Vintage Seiko Only Deel II

Prachtig maar is mijn jeugd drama.
Water resident!
Maar zomers mee zwemmen loopt hij vol.
Was er kapot van.
Toen maar een turtel 150 meter.
Die was wel waterdicht

11 likes

17 likes

NA

16 likes

Wie kan (en wil) het datumverzetmechanisme in mij Lord Matic 5605-7020 repareren/vervangen? De datum draait nog wel mee als je de wijzers verzet maar niet (goed, blijft hangen)) via het eigen mechanisme. Ik vermoed dat het kunststof “dingetje” vervangen moet worden?

Dat klopt. Het kunststof tandwieltje van het snelverzet wordt in de loop van de jaren broos, waardoor deze breekt. Je kan deze vervangen door een metalen/messing vervanging. Die zijn wel te krijgen op Ebay. Volgens mij zijn er verkopers in Japan en Australië, die deze kunnen leveren.

Het is niet een heel simpel klusje. Het kapotte tandwielje moet van het onderdeel worden verwijderd en vervangen worden door het metalen exemplaar.
Soms wordt het complete onderdeeltje (met vervangend tandwiel) aangeboden.


(Kapotte naast “nieuwe” versie)

Maar misschien dat @Aad57 je kan helpen?

6 likes

Vanavond de laatste hand gelegd aan de Seiko Skyliner met 6100 handwinder uurwerk, de 6100-8000. Deze kwam binnen als niet lopend en gelukkig bleek een schoonmaak en service genoeg

Omgegespt, om de rest van de avond, zittend op de bank, van het kleinood aan de pols te genieten. De trap af en beneden vol trots aan mijn vrouw laten zien. Supersaai was haar oordeel…

Ja, dat klopt. Maar wat een heerlijk horloge. Geen dag/datum complicatie, sunburst wijzerplaat, mooi maatje en alleen het hoognodige op de wijzerplaat (die “21 jewels” had achterwege kunnen blijven). Ik viel direct voor dit horloge. Trouwens, voor veel van de vintage Seiko’s uit die tijd.
En zoals altijd, in het echt is ie vele malen mooier.

26 likes

Omdat ie het verdient, een paar daglicht foto’s.

29 likes

15 likes

Die is gewoon jaloers dat je meer tijd aan je Seiko gaf :sweat_smile:

2 likes

Eerder dat zij het horloge niet kreeg… Geef haar geen ongelijk, want dit is gewoon erg mooi!

Maar ik geef toch de voorkeur aan dit horloge, nog altijd mijn favoriet! Misschien niet zo’n fraaie sunburst, maar als compleet horloge gewoon geniaal!

16 likes

7005-8062 uit 1973

28 likes

Kijk aan wat een verschil zeg :ok_hand:saai nee toch ….laat nog eens zien aan je vrouw… :smiley:

2 likes

17 likes

Seiko Bullhead, black and blue, op originele Fishbone band.

13 likes

Knaller :ok_hand:

Ik geef je groot gelijk.

1 like

De Gesp is toch goudkleurig?


Volgens mij is dit hem.
Op Ebay, uit Australie.
Zoek: Seiko gold clasp

1 like

Net binnen gekregen.
Dus ik post het hier even voor de vintage Seiko liefhebbers.
Dit heb ik gekocht voor een paar tientjes.
Mss als het aan de gang is te krijgen, zoek ik er een mooie zakhorloge kast bij.
Voorlopig ben ik heel blij met dit stukje Seiko geschiedenis.
Een Seiko Laurel horloge uit 1913 is nog onderweg, die koste aanzienlijk meer. En is in vreselijke staat.

7 likes