Waarom dacht je dat?
Na mijn eerste foto werd ik gewaarschuwd door een wel gewaardeerd forumlid die er meer verstand van heeft dan ik, dat het een redial zou zijn, en dat de caseback niet klopt.
Na een flinke discussie op een ander forum over mijn horloge (waar ik verder niet aan deel heb genomen), kreeg ik gisterenavond een zeer leuk bericht dat hij overtuigend bewijs had toegestuurd gekregen dat alles toch origineel is, en het zelfs een vrij zeldzame versie is.
Ik had daarvoor toch al besloten’m te houden, hoewel ik ‘m mocht retourneren, omdat ik ‘m zo ontzettend mooi vind.
De versie met de Seahorse op de caseback is maar enkele maanden gebouwd, daardoor zijn er niet veel van.
EDIT:
In vergelijking met de productierun van november 1966 tot en met 1978 is dit een van de langst gebouwde horlogeseries van Seiko. De Seahorse versies zijn gebouwd van november 1966 t/m mei 1967. Dus ongeveer 6 maanden…
Leuk die tekst op de case back!
Helemaal origineel, zelfs de gesp en het bandje!
Vintage bandjes overleven het niet vaak. Als het bandje dan vervangen werd, ging de gesp ook vaak verloren.
Nou het bandje heb ik op de Rikketik gekocht, maar dat is wel een vintage leer bandje uit de 70’s. De rest is idd origineel. Hij had het bekende euvel de quick set kapot dit heb ik zelf gemaakt.
Vraagje voor jullie liefhebbers. Als een vintage seiko ('59) geen lume bevat, kan ik wr dan vanuit gaan dat het niet radioactief is? Of werd bijv radium ook nog voor andere doeleinden gebruikt?
Vandaag vier nieuwe beauties in ontvangst mogen nemen.
Allen in zeer nette en werkende staat, erg content mee. Op 1 gespsluiting na is alles verder origineel.

Hoi, dat is een vraag met veel mogelijke antwoorden.
Begin eens met een foto van je horloge of het typenummer.
Naar mijn weten heeft Seiko na 1950 geen Radium meer gebruikt. Tritium kwam wel voor maar dat is andere koek. Zolang je het niet opsnuift of op eet en er niet aan gaat peuteren is het minder gevaarlijk.
Uit de kast gekomen?
Ik geef graag toe aan mijn vrouwelijke kant .
Ok…
Ik zie weinig vrouwelijks aan dit horloge.
Waarom noem je deze een dame?
Ze komt mij delicaat over met mooie rondingen(kast), lange slanke vingers(wijzers), glanzende nagels(indexen) en ze glimt als een tierelier.
De suède jarretels maken het af.
Verder hou ik erover op, anders wordt het NSFW .