Vintage Seiko Only Deel II

Mooi horloge, en die bezel zal niet heel moeilijk terug te zetten zijn toch?

1 like

23 likes

Is dit de nieuwe aanwinst?

Lord Marvel uit 1965.

24 likes

Yes, heel blij mee!! Alleen moet de bezel met glas er nog even opgezet worden….

2 likes

Oh, dat lijkt me niet de bedoeling. Chris lijkt me juist een hele precieze vakman, althans dat is mijn ervaring.

Ik vermoed, tijdens transport….

1 like

Ja dat kan bijna niet anders. Wel balen maar dit kan wel makkelijk opgelost worden.

1 like

10 likes

Net binnen, een Lord Matic.

21 likes

Hij werkt niet erg ja.mer maar dat is wellicht ook waarom hij zo mooi is gebleve in al die tijd, hij staat op de “to do” lijst.
De zwarte is ook lid van
de SKX-familie collectie.
Ook met een lichte naar het blauw neigende bezel.

18 likes

Het is wel een poepchique ding

22 likes

JDM ,neem ik aan met die kanji dag aanduiding ?

Ja, veel van die vintage modellen waren jdm. De grote opkomst van Seiko in Europa kwam volgens @koekoek al ruim voordat ze met quartz begonnen.

2 likes

De opkomst van Seiko in Europa en de US begon eind jaren 60. Nog voordat er quartzen op de markt kwamen in Europa werden hier al op vrij grote schaal de Seiko 5’s, 6139’s en andere mechanische Seiko’s verkocht. Dit heeft een veel grotere invloed gehad op de Zwitserse horloge industrie dan de quartzen die pas halverwege de jaren 70 mondjesmaat hier naar toe kwamen terwijl de Zwitserse horloge industrie op dat moment al onderuit aan het gaan was. Kortom, de quartz crisis kwam helemaal niet door quartz en is meer een achteraf verzonnen zondebok.

8 likes

Dat is nuttige info, ik had geen idee zo blijkt maar weer.

Prachtige foto’s van een bijzonder fraai horloge, Stef!

1 like

Bedankt :blush:

1 like

Deze heb ik sinds kort en prachtige Seiko uit 1970 5606-517 helemaal blij mee.

14 likes

Terecht, leuke vangst en in hele mooie staat zo te zien :+1:

1 like