Wow! Heel gaaf! Zo’n staat ook zeg, geweldig!
Hoe gaat het met je Superior? Ben ik wel benieuwd naar.
De verkoper zou de retour al aanvaarden, maar uiteindelijk wilde iemand anders hier in NL wel overnemen. Die is dus alweer verkocht. Rustig op zoek naar een nieuwe. Op een of andere manier komen deze behoorlijk vaak voorbij.
Overigens kijk ik ook vaak naar een 4883-8100, maar ik zie ze vaak als zodanig voorbij komen, terwijl er op de plaat dan 4883-8000 staat. Dat durf ik allemaal nog niet aan .
De wijzerplaat code en kast code zijn twee verschillende dingen. Die hoeven niet altijd het zelfde te zijn. In 1 kast kunnen bijvoorbeeld ook meerdere type wijzerplaten geleverd zijn.
Nou… weer wat geleerd. Lastig hoor voor de leken onder ons! Ik ging er vanuit dat uemand zelf heeft lopen knutselen!
Dat zijn een aantal zeer mooie modellen!
Als je twijfeld over een horloge, er zijn hier genoeg ervaren leden die je willen helpen hoor! Dus, no worries!
Zo in m’n sas met deze vintage Seiko uit '72, een van de weinige die zelf al een retrospectief ontwerp heeft! Het is een 7002, met nergens het Daini-logo maar daar komt hij toch vandaan denk ik.
Mooie exemplaar! Datum in goud zie je ook niet vaak.
Dat komt omdat hij niet uit 72 is maar uit 92. Toen was het daini logo niet meer op de wijzerplaat te vinden
Hahaa! Dat is interessant! En ze gebruiken nog wel de oude manier van nummeren met de serienummers. Ik vond het uurwerk al zoveel moderne kenmerken hebben: messing busjes waar de schroeven in getapt zijn etcetera.
Bedankt koekoek, voor de informatie, zo leer ik elke keer weer wat bij. De retro-looks van dit model zijn dus ook niet zo gek want in de jaren 90 begon dat echt wel bij allerlei horlogemerken.
Zo grappig ook dat het technische concept van de 7000-serie gewoon decennia lang precies hetzelfde is gebleven.