Vintage Seiko Only Deel II

9 likes

Had er helemaal geen erg in dat ik een tijdje geleden al een Seiko band had besteld voor deze chrono. Wilde de band die eraan zat wat beter schoonmaken en zocht even een andere, toen ik deze ontdekte, die ik al bedoeld had voor deze :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

13 likes

Deze mooie Seiko Sportsman uit 1965 is onderweg. Ben heel benieuwd!
Screenshot 2026-07-29 112049

12 likes

LM Special LBX121
5216-7070
januari 1975

18 likes

Het is alleen geen Seiko band maar een fake :face_with_monocle:

1 like

Dat vermoedde ik al. Best grof geproduceerd als je van dichtbij kijkt. Er is ook een leren rally-type bandje onderweg😇

Ah, goed om te weten. Ik vind de witte eigenlijk erg gaaf.

Ik heb ondertussen begrepen dat de 200m versies de laatste versies ervan waren.

Weet iemand het verschil dan ook tussen de 7c43 en de 6458? Ik kom wat tegenstrijdige dingen tegen.

18 likes

Zeer mooie staat zeg! Ik zie ze vaak voorbij komen alsof ze 3km achter een auto gehangen hebben.
Super netjes :sunglasses:

1 like

Wat een prachtige dial! Heb er een paar zien liggen in een donker winkeltje in Japan die er helaas slecht aantoe waren, maar dit is wel super mooi!

1 like

M’n laatste aanwinst…
Moet alleen de band nog op maat maken en hij loopt nogal achter, dus een sevice zou ook moeten. Loopt ongeveer 1,5uur langzaam.
Maar wel erg mooi klokkie :smiley:

17 likes

14 likes

Beide heel mooi! :star_struck:

2 likes

11 likes

Stil hier…Komkommertijd?

12 likes

En ik ben op vakantie met een moderne Seiko🤣

1 like

8 likes

@PT_Seiko bedankt voor onderdeelnummer!

Het was me wel een zoektocht naar het glas, maar uiteindelijk heb ik het in Hongkong gevonden.
De verkoper wilde het glas alleen verkopen als set met 4 defecte horloges en een losse uurwerk. Hij wilde ze ooit zelf gaan fixen, maar is er nooit aan toe gekomen. De prijs was netjes en ik vind de andere kleuren ook erg mooi, dus heb ik alles overgenomen. De volgende stap is iemand vinden die aan deze klus wil beginnen voor me. Als iemand een aanbeveling heeft, hoor ik het graag!

7 likes

Allemaal 3863 uurwerken?

@PT_Seiko
Yes! met een kast zijn 3863-8010 en op losse uurwerk staat 3863a