Vintage Seiko Only (Deel 1)

Zeker! One of a kind volgens mij in endlink land!:hugs:
Bracelet leuk lijkt op deze foto alleen een andere finish te hebben dan de case ( en heeft die nu ook die ‘omgekeerde scheiding’ in het midden - net als die endlinks - of lijkt dat maar zo?)

2 likes

Mooi ding! :smirk: Uit welk jaar komt ie ook alweer?

1 like

Komt uit 1977. Horloge is 5 jaar ouder dan ik ben haha.

1 like

De GS van @Lexie2797 heeft ze ook :+1:

Volgens mij is de band inderdaad met geborstelde en de kast een gepolijste finish.

2 likes

16 likes

Droevig weer buiten… En toch knalt deze rakker er een eind op los! Heerlijk! :grin:

15 likes

Tijdje V.S.O. gemist, maar I’m back with a bang :boom: :grin:
Laatste seiko die ik kocht is geen vintage maar wel een icoon de Seiko Tuna


Vandaag wat rondgeneusd op Yahoo.jp. Daar kwam ik tot de volgende conclusie dat ik geen 6138 bezit.
Terwijl ik dat heel mooie seiko’s zijn.
Toch maar eens werk van maken. Er waren meerdere kandidaten maar de Tokei Zara vond ik een mooi ontwerp. Ik presenteer : de Tokei Zara 6138-0020

9 likes

Dat van die Tokei Zara ben ik met je eens, die heb ik namelijk ook…

6 likes

Heel mooi, er zit jammergenoeg niet het orginele bandje bij, de vorige gepostte foto was van het Web, ik kon de orginele foto’s niet downloaden. Maar nu is het me gelukt.
i-img640x480-1633659537g9fu1a387756
i-img640x480-1633659553kujrcx473047
i-img640x480-1633659565auafuv16056
i-img640x480-1633659573pejeqg512534

3 likes

Zara is gewoon één van de meer smaakvolle 6138 modellen met die blauwe subdial - goed plan m.i.
Succes :four_leaf_clover:

5 likes

Heel mooi, deze kleur heb ik nog niet eerder gezien.
Vandaag heb ik haar zusje om


Op de mooiste Japanse dag :yum:

9 likes

Thanks! Die van jou is ook bijzonder met zo’n groene fume wijzerplaat :ok_hand: De kast is zeker weten mooier!

Vandaag mocht hij weer de pols sieren. Ditmaal op leren schoentjes. (en de verkeerde dag :stuck_out_tongue: )

6 likes

Het is maar net hoe het licht erop valt, ik zie dat dit bij jou ook zo is

4 likes

Oh inderdaad! Het diepe donkere groen wat het hier lijkt is ook lekker hoor. Seiko maakte echt waanzinnig mooie platen toen. :exploding_head:

1 like

7619-7010 , helaas net iets te klein voor mij dus hij mag weg. :sleepy:

2 likes

Ik heb even een nieuwsgierige n00b vraag. Ik heb zelf deze.

Deze model kast is wat ik al een tijdje voor ogen had. Ik heb een type II, maar ik zie bijvoorbeeld ook King Seiko’s voorbij komen, de groene Seiko enige posts hierboven en andere varianten.

Gebruikte Seiko deze kast voor verschillende type Quartz toentertijd?

3 likes

Dit type kast is zelfs ook voor automaten gebruikt. Zo’n kastvorm was in de mode destijds dus op veel verschillende modellen uit die tijd gebruikt.

2 likes

Ik dacht, ik voeg ook een mooi groene wijzerplaat toe.

8 likes

Dan was mijn vermoeden dus juist! Dankje voor het antwoord.

Dat is ook een mooie!

1 like

7A38 706A

13 likes