Vintage Zenith only

Mooi exemplaar!

1 like

Dankjewel!
Moet erbij zeggen dat het om een combinatie gaat van een Respirator van eBay (kast en uurwerk prima, plaat volledig aangetast) en eerdere aankoop van de losse wijzerplaat op Chrono24.
Uitgebreid gecommuniceerd met de (Zwitserse) seller vd plaat want ik wilde geen repaint (hij bezwoer me dat hij NOS was). Ik werd over de streep getrokken doordat deze plaat op meerdere foto’s voorkomt van deze Italiaanse Respirator verzamelaar.
Gelukkig had de eBay versie ook een originele kroon (die missen vaak).
Ik ben erg tevreden over het resultaat.

2 likes

Bedankt voor de info, ik vond de wijzerplaat al erg bijzonder. Ik ga die Italiaanse site zeker eens goed doornemen.

1 like

Ja, dat anthracier/donkergrijs met goud is heel bijzonder.

Die verzamelaar heeft echt hele bijzondere varianten…

2 likes


Ondanks 37mm toch te klein :neutral_face:
Máár prachtig! :star_struck:

7 likes

Prachtig! Nooit eerder gezien. Geweldige hoeken en heerlijk die ‘diagonale’ datum.
Veel geluk ermee :+1:

1 like

Wat een mooi bijzonding ding :+1:

Ik doe mee.
Patina is niet ieders smaak, imho is deze mooi rijp geworden…:wink:
Gek op het contrast tussen de perfect gebleven kast en markers (allen nog in chroom) met het verkleurde dail en hands.

10 likes

Aangezien er van deze slechts 375 gemaakt zijn is het aanbod sowieso beperkt.

Ik heb hem zelf van een verzamelaar uit Japan overgenomen.

1 like

Bijna een jaar terug alweer dat er hier iets gepost is. Terwijl er hier op HF genoeg mooie Zenith vintage aanwezig is.
Op aanwijzing van @Gerard55 maar wat nieuw leven inblazen, te beginnen met dit setje van een jaar of 40 oud…


Wat jaren 80 nostalgie…

11 likes

Prachtige tweeling! Ik doe graag mee. Zenith Sporto, destijds gepromoot als geschikt voor zowel een pot tennis als de gin erna in het clubhuis. Tijdens een gintonic doet hij het in ieder geval goed.

9 likes

Mijn el primero rainbow met cal. 400.
Helaas heeft de plaat wat schade, waarschijnlijk door de zon.
Weet nog niet of ik de wijzerplaat vervang, heb in iedergeval nog niet de goede kleur gevonden.

5 likes

Er van uitgaande dat “vintage” pré-2000 is, in chronologische volgorde :



18 likes

Een geweldig mooie collectie, doos nog wel volmaken!!

1 like

Work in progress…

3 likes

Kijk, een schoolvoorbeeld van een prachtige collectie, bovendien gepresenteerd op de juiste manier!

3 likes

Prachtige collectie!

1 like

Cool hoor. Mini museum in huis :+1:

1 like

Ook even meedraaien maar :nerd_face:

10 likes

De NA mag hier ook geplaats worden :smiley:


10 likes