Bell&Ross mag niet ontbreken. Ondanks de productie in Zwitserland is de hoofdzetel gevestigd in Parijs.
Uiteraard doe ik hier graag even mee.
Eerst even een paar exen.
Die chronograaf, de Speedgraf, had ik nooit weg moeten doen, ook al was het een dikkertje. Maar goed, op dit moment is de Franse oogst ook nog prima.
Als eerste de Serica. Prachthorloge. Super coole band.
Als tweede de Baltic. Ook erg fijn, draagt super comfortabel.
Ten derde de Yema Superman. Want zeg nou zelf, een Yema moet er zijn.
En tot slot natuurlijk de Cartier.
M’n partner doet hier ook mee.
Vive la France. Jammer dat die Cartiers “Swiss made” op de wijzerplaat hebben staan, dat wel.
Drie Franse Yema beauties hiero.
De YEMA RALLYE Mario Andretti Special Edition met een VK64 quartz, 39mm doorsnede, 20mm lugs.
Daarna heb ik de YEMA FLYGRAF PILOT M1 van Chris @Fate_Amenable_To_Change overgenomen. YEMA2000 uurwerk, 39mm doorsnede, 19mm lugs.
Nummer drie is de übercoole YEMA SUPERMAN FRENCH AIR FORCE STEEL LIMITED EDITION met het Yema BP1000 uurwerk, 41mm doorsnede, 20mm lugs
Ook mooi spul, stuk voor stuk. Yema maakt erg veel leuke horloges. Maar leuk om te zien dat je de Flygraf nog hebt!
Breguet was een Zwitser, en ik vermoed dat het huidige Breguet zich Zwitsers vind, ook al opereerde Abraham uit Parijs. In zijn tijd was Zwitserland nog helemaal niks in de horlogewereld, Engeland en Frankrijk waren de landen van formaat.
Ik vind het een moeilijke.
Blancpain, Vacheron, Philippe, Le Coultre, Breguet, Audemars Piguet, Longines, Lacroix, Mondaine, Tissot, Universal Genève. In Zwitserland of Frankrijk, in ieder geval Franse namen. Niet de kleinste jongens.
Sinds afgelopen week deze bruine Wolbrook thuis, niet te duur, en die dial
De band is ook dikke prima en bolle saffier net zo.
Zag het merk al eerder op Instagram voorbij komen.
Heel leuke horloges tegen een mooi budget.
prachtig
Dank je Dan. En dan is dit zo’n horloge waar je moeilijk de schoonheid op een foto kan vangen.
Het gitzwarte van de plaat en het contrast met de perfect afgewerkte indices lukt me niet op een foto te vangen.
Denk dat Woolbrook hier ook wel wat inspiratie heeft opgedaan.