Vive la France, seulement Franse merken

Zo, die hebben even goed bij Longines afgekeken…
Ik zie dit model ook niet meer op hun site staan, misschien zijn ze al even op de schouder getikt? :wink:

(En ja, ik weet wel dat sector dials al… en … etc. - maar dit model is wel erg blatant - om maar even een Frans woord te gebruiken.)

2 likes

Persoonlijk vind ik het bij deze wel mooier dat er geen afgekloven 6 op zit. Maar eens dat er wel leentjebuur is gespeeld

Recentelijk wat meer van Hermès bekeken. Dit is nog een ouder model (Clipper) met een Sellita uurwerk erin. “Tegenwoordig” beschikt Hermès ook over inhouse uurwerken in verschillende modellen. Hetzij in samenwerkingsverband dat wel. Erg mooi afgewerkt en under the radar. Kan de Franse invloed op design steeds meer waarderen :ok_hand:t3:

2 likes

Lijkt minstens net zo veel op deze omega van 100jr oud

Gaat niemand lukken

Om deze reden

2 likes

Voor mij is dit een volstrekt toegestane versie in een genre. Bovendien goed gedaan.

Oh ja, Hermès… die heb ik ook wel eens om de pols gehad…

Die nieuwe modellen hebben zo’n mooi micro-rotor uurwerk… :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Maar goed, Serica inderdaad dus ook…

avec la couronne à gauche

2 likes

Ik zat naar een Dressage zwarte wijzerplaat met kleine secondenwijzer op stalen band te kijken. Maar durfde de gok niet aan om vanaf enkele foto’s te beslissen. Soms weet je het pas bij het omdoen en dan kan het vaak twee kanten opgaan. En bij een tegenvaller zit je er dan weer mee, dus dat doen we niet meer.

Twee Fransozen, broedelijk naast elkaar…

2 likes

3 likes