das weinig voorpret
nou, hopen dat je makkelijk in slaap kunt komen. praktisch elke keer voor n horlogetour bem ik te opgewonden om te slapen. niet zo handig met zo n lange dag voor de boeg
Ik heb m’n werkweek weer gehad gelukkig. Nu weer een week uitslapen en bijkomen ben zelf ook benieuwd hoe hij bevalt. Ik kon hem gewoon niet laten liggen haha. Begint al een echte verslaving te worden merk ik. Maar ach, dan zijn er wel slechtere dingen om verslaafd aan te raken!
Hij is binnen! Zeer tevreden en foto’s volgen. Alleen, ik heb het horloge volledig opgewonden en vervolgens geprobeerd op tijd te zetten. De kroon trekt erg moeilijk uit en het lukt me de tijd te verzetten met ongv. een uur per keer. Daarna schiet de kroon weer naar binnen en moet het ritueel weer herhaald worden. Het is me uiteindelijk wel gelukt maar doe ik iets fout? Bv eerst tijd zetten en DAN pas opwinden?
Wouw! Ziet er erg gaaf uit! De kast en band zien er zalig uit, maar ook de plaat, wijzers en eigenlijk alles::o. Ben natuurlijk wel benieuwd naar een wrist-shot:D
Wat betreft de wijzers verzetten, geen idee… Zelf heb ik er ook een beetje moeite mee met sommige horloge, de een gaat soepeler en de anders stugger, maar dit klinkt wel iets te veel.
Hij gaat morgen naar de horlogemaker ik doe nog even wat foto’s uploaden voor de liefhebber! Er brak gelijk al een pushpin van de band dus heb gelijk even 2 RVS pushpins gehaald.
Geen idee. Kan wel gaan raden maar dat schiet niet op hopelijk is niet de tiretteveer gebroken of iets dergelijks. Misschien kwestie van even afstellen.
Geen idee. Kan wel gaan raden maar dat schiet niet
op hopelijk is niet de tiretteveer gebroken of
iets dergelijks. Misschien kwestie van even
afstellen.
Ligt nu bij de horlogemaker. Die dacht inderdaad ook aan de tiretteveer. Maar dan niet gebroken, want dan zou de kroon erg makkelijk uit te trekken zijn. Eerder dacht hij versleten omdat de kroon zich wel uit laat trekken maar elke keer weer in het horloge schiet. Of dat het misschien een beetje smering gebruiken kon. Voorlopig is hij dus even bij de dokter :+
En hij is weer klaar. In de tube waar de stift door loopt zat een klein deukje en aan de stift zit een verdikking die tegen dit deukje liep waardoor de stift dus niet volledig uit het horloge kwam. De horlogemaker heeft de tube verwijderd en weer mooi rond gemaakt en het probleem is opgelost (tu) Inclusief onderzoekskosten €25,- waar vind je dat nog? Voortaan alleen nog maar naar deze vakkundige horlogemaker!
Klopt, Jos was er ook goed zuur van. Maar misschien wel verstandig om die horlogemaker waar hij het glas heeft laten plaatsen voortaan over te slaan. Een tube heb je niet zo maar een deuk in lijkt me toch?
En hij is weer klaar. In de tube waar de stift
door loopt zat een klein deukje en aan de stift
zit een verdikking die tegen dit deukje liep
waardoor de stift dus niet volledig uit het
horloge kwam. De horlogemaker heeft de tube
verwijderd en weer mooi rond gemaakt en het
probleem is opgelost (tu) Inclusief
onderzoekskosten €25,- waar vind je dat nog?
Voortaan alleen nog maar naar deze vakkundige
horlogemaker!
fijn dat t zo makkelijk opgelost is. verdient wellicht n complimentje in t gedeelte ervaring met…
Omdat ik horloges mooi vind, maar het handelen niet kan laten Dat hoort voor mij bij de hobby. Bovendien ga ik er van uit dat het horloge morgen niet gelijk verkocht is en kan ik er nog even van genieten.