Volle maan! Show me your.... Moonphase!

Wat een ongelofelijk mooi horloge, prachtig!!!

1 like

Ja dat is écht kwijlen die PP!

1 like

Oke, ik loop achter, maar toch…

21 likes

Erg mooi, zeker ook aan die struisvogel! :+1:

2 likes

Een iets andere prijsklasse dan maar voor de afwisseling. Ook een andere manier van de maanfasen aangeven overigens.

14 likes

14 likes

25 likes

Is dit Zenith? … WAT een beauty :heart_eyes:

Telt dit ook??

:joy:

10 likes

Bij het Duitse Europapark hadden ze tot vorig jaar in hun Hotel Colosseo dit automatische horloge te koop voor een zeer nette prijs. Ze zijn kennelijk op want ik heb ze dit jaar niet meer gezien. Uiteraard is het voor een prijs van nog geen 100 euro van Chinese makelij, maar het horloge loopt goed.

6 likes

Thanks, merk staat op de wijzerplaat; Universal Geneve

echt een van de mooiste dials ooit. Dit horloge heeft ook heel lang bovenaan mijn grail list gestaan. Heb echter ook gehoord dat dit horloge qua reparaties, (on)vindbaarheid van reserve onderdelen, (on)vindbaarheid van kundige horloge makers (onderhoud etc) OOK boven aan een lijstje staat - maar wel het ‘verkeerde’ lijstje dus :slight_smile:

Hoe zijn jouw ervaringen tot zo ver ? lukt het om dit prachtige uurwerk aan de praat te houden (zonder extra hypotheek, of reparaties van 6 maanden?

1 like

Zijn nog best een paar horlogemakers die zich eraan wagen. Onderdelen is idd lastig met name omdat enkele onderdelen niet uitwisselbaar zijn.
Die van mij is ~15jr geleden NOS gekocht door de eerste eigenaar en niet veel gedragen. Ik heb hem daarna gekregen en een complete service uit laten voeren. Loopt prima.

Eerst even de grote secondewijzer van de chrono laten lopen om het maantje beter in beeld te krijgen.

Overigens geen al te beste foto met dit grauwe, grijze weer met weinig daglicht.

Grt. Marco

17 likes

4 likes

Een dag te laat, sorry …

4 likes

Geweldig topic met geweldige horloges, ik geef hem graag een schopje. :slight_smile:

34 likes

Heel leuk ding om te zien! :relaxed:

1 like

Mooi! Dat is geen misselijke collectie! :heart_eyes:

1 like

Wow wat een geweldig mooi trio! :ok_hand:

2 likes