Lijkt me wel.
Zit er geen pusher op om de maanfase af te stellen?
Uiteraard. Staat dus niet goed ingesteld
Kan ik nou niets aan doen.
Te dicht bij middernacht.
En ja ik heb een aparte pusher
Morgenochtend even doen. Voor het gemak. Hoewel dat niet per se hoeft. Het hangt ervan af hoe je hem instelt, niet hoe laat het is op het moment dat je dat doet. In dit filmpje staat exact wat je moet doen. Ik heb heel lang zitten kloten, totdat ik dit filmpje zag…
![]()
Thanks
Sorry; ik wilde je helpen maar ik vergis me. Jij hebt de triple calendar moonphase. Dat is net anders maar wel volgens hetzelfde principe. Dat filmpje geldt dus niet voor jouw model. Goed bedoeld maar niet het goede advies, excuus. Maar op YouTube staat vast ergens hoe het moet. ![]()
Ik heb een Van der Gang Triple Calendar en de kunst is om het hele gebeuren in te stellen als het (op het horloge) na pakweg 06.00 uur is. Dan kan het geen kwaad voor het mechanisme. Dan in stellen op één dag eerder dan het werkelijk is en daarna gewoon met de hand alles doordraaien naar de huidige dag.
Kolere wat een gedoe he……
Pfff morgen nieuwe dag
Het is een hoop gekloot altijd. Heb ik ook altijd gehad. Doodziek word je ervan, hahaha…, maar die horloges zijn wél hartstikke gaaf. Zeker degene die jij hebt!
Succes man!
Maar hoe lang duurt het voor die maan weg is op het klokje?
Nooit met een dag toch?
Dus dadelijk terug draaien naar gisteren?
Dan de maan op vol zetten, dan vooruit draaien naar vandaag toch?
Gaaf horloge! Merk type?
Nee, niet doen. Dit soort gecompliceerde uurwerken nooit terug draaien! Aleen vooruit draaien.
Het gaat om de tijd zoals die op je horloge staat. Na 06.00 uur in de ochtend alle functies gelijk zetten op de dag van gisteren. Als dat is gelukt gewoon met de hand doordraaien tot de huidige tijd vandaag. Dat is alles. Dan staat het goed.
Succes!![]()
![]()