Volle maan! Show me your.... Moonphase!


8 likes

Leuk, hoe bevalt deze About Vintage?

1 like


Seiko uit 1987

6 likes

4 likes

4 likes

5 likes

Fijne Maandag nog gewenst! :four_leaf_clover: :wink:

7 likes

Wat is deze mooi!!! Maar ook groot vrees ik. Klopt dat? Zitten we hier op 42 doorsnede en 15 mm dikte?

Graag info.
Je ziet deze te weinig…of ik let niet goed genoeg op

Ik draag hem niet vaak, maar vind het persoonlijk een erg mooi horloge. Ik zag de eerste moonphase van dat merk op HF voorbijkomen en die wilde ik hebben omdat ik het een mooi horloge vond. Ik had een mail gestuurd, alleen was die uitverkocht en was het een limited edition. Ik heb me ingeschreven op de nieuwsbrief en toen ze met 4 verschillende limited edition moonphase modellen kwamen (waaronder deze) heb ik hem direct besteld.
Geen daily voor mij, maar toch een horloge dat ik een paar keer per maand draag en elke keer als ik hem draag, geniet ik er zeker van!

1 like

8 likes

9 likes

Hij is 14,3 mm dik, wat normaal is voor een ETA/Valjoux 7751 derivaat. Er zitten dan ook niet minder dan 8 wijzers op, dag/maand-schijven en een maanfase-schijf. De diameter is 40mm. Lug-to-lug 46,3 mm. Er bestaat ook een 42mm variant die wellicht vanwege de andere verhoudingen iets minder dik lijkt. Ik heb bewust voor de 40mm gekozen vanwege kleine polsomtrek (16,5-17 cm).
Dit caliber is door Longines verbeterd (o.a. column wheel met vertical clutch, silicium balanswiel/veer, 66 uur gangreserve, saffierglas achterkant), waarmee het misschien niet de goedkoopste in zijn soort is, maar wel veel waar en kwaliteit voor zijn geld.
Hierbij nog een andere foto op iets grotere afstand, waarbij je kunt zien dat hij best goed draagbaar is.

5 likes

Sommige horloges hebben iets van eeuwige (w)aardigheid en sympathie over zich.
Dat is bij deze Longines.

Dank voor toelichting en uitleg.
Werkelijk een sieraad.

1 like

2 likes

Een dag te laat ongeveer…

5 likes