Voor en na ! Rolex caliber 3035

Mijn beste,

Wat een grandeur heeft de meesterhand wederom gecreëerd. Werkelijk majestueus.
En ik moet eerlijk bekennen de foto betreffende het ‘Rolex’ horloge vóór restauratie vond ik al een plaatje. Een plaatje, met voor mij als leek, de weerspiegeling van een prachtig horloge.
Doch het uiteindelijke resultaat overtreft derhalve mijn ware horlogepassie.
In één woord SCHITTEREND. Mijn complimenten. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Geweldig Freddy, erg mooi weer.

mooi werk geleverd!

ja bij een Rolex is het altijd oppassen dat hij niet te dun wordt na polijsten, met al die holle schakels, Nee doe mij maar een massieve seiko.

mijn favoriete topics !!!
quote “toch nog 3 uur werk aan gehad”, dat is ongeveer de tijd die ik nodig zou hebben om een PVA op te stellen!
chapeau, freddy.
groet, frank.

Bedankt voor al dat respect.

Het probleem dikwijls met mat en blinkende kasten is na het vijlen van de diepe groeven en daarna fijn schuren moet er gepolijst worden met polijstpasta’s en polijstmachiene.
Wanneer de juiste delen van de kast gepolijst zijn moeten de matte kanten ook terug geschuurd worden in de juiste richting en dan valt het soms voor dat men soms de reeds gepolijste delen raakt met schuurpapier of schuursteen en dan moet men terug opnieuw beginnen polijsten, soms wel een beetje lui om dat allemaal af te plakken met tape, rechte stukken zoals aan de band is makkelijk, maar aan de kast en de lugs is het moeilijker.
Ook met de polijsten of schuren verbrand de tape door de warmte.

prachtig stukje vakwerk freddy bedankt voor de mooie reportage gr hans

Eigenlijk is het monnikkenwerk dus;)

Genesis

p.s.: daar krijg je minimaal 12 jaar voor (woordgrapje)