"Voor & na" Rolex 6605 caliber 1030

Hier kan ik echt van genieten. Bedankt voor het delen!

1 like

Mooi werk, ziet er goed uit.

1 like

Meer van dit :slight_smile:

1 like

Fraai caliber die zie je inderdaad niet veel.
Leuk verslag bedankt voor het delen :thumbsup:

1 like

Wauw

1 like

Gaaf verslagšŸ‘šŸ»

1 like

Prachtig horloge, prachtig uurwerk en dito reportage! :grinning:

1 like

Heel mooi verslag, zo’n kaliber zie je inderdaad niet vaak. Bedankt voor het delen!

1 like

Het blijven de mooiste uurwerken om aan te werken IMO. Oud of nieuw. De nieuwere wel wat ā€œvriendelijkerā€ qua constructie dan bijvoorbeeld de 1560 of 1570. :sweat_smile: Heb nog nooit een 1030 onder m’n neus gehad; prachtig!

1 like

Geweldige rapportage met geweldige foto’s, dank! :+1::+1::+1:

1 like

Smullen deze rapportage!

1 like

Mooi om te lezen en prachtige foto’s !

1 like

Dank je wel. Mooie bijdrage :+1:

1 like

@Freddy Bedankt voor zo een leerzaam :nerd: piepschouw :scream: :blush: :wink::thumbsup:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Mooi met die butterfly rotor!

1 like

Prachtig verslag en zeer mooi horloge! Voor een beginnend ā€˜amateur horlogemaker’ als ik ben is dit kwijlen en genieten! Dank je wel! :+1: :relaxed:

1 like

Een geweldig verslag! Met een net zo geweldig resultaat!
Een prachtig horloge die er weer even tegen kan… :+1:

1 like

knap werk s

1 like

Ziet er gaaf uit. Ben zelf ook bezig met de reparatie van mijn uurwerk. Het betreft een cal. 1000, maar het automaat gedeelte is precies hetzelfde als bij de 1030. Loop echter tegen een probleem aan met de montage van de rotor. Weet iemand hoe je het clipje weer op de rotor-as krijgt? Is hier speciaal gereedschap voor nodig?

Ik ben geen horlogemaker, maar als ik de foto hierboven bekijk zou ik zeggen over de rotoras schuiven (bij het sleufje) tot hij erop klikt. Dus haaks op de rotoras ter hoogte van het sleufje.