Voor de goede orde. Mijn vriendin komt ook uit Friesland dus kom er al 9 jaar. Ik vind (en dat is nog steeds mijn goed recht) dat ik het voor één avond te ver vind rijden. Kijk als het nu een meeting was, wat echt iets unieks heeft (zoals een bezoek aan Van der Klaauw/Van der Gang) dan wil ik graag een stukje rijden. Een flesje bier opentrekken en dom lullen doe ik liever wat centraler. Daar hoef ik niet voor naar Joure.
vriendin uit Frl, doe je toch goed
de mooiste vrouwen komen uit Friesland!
gezelligheid is ook wat waard, nogmaals niemand moet 't zich al te persoonlijk aantrekken, ik ventileer alleen wat ervaringen waar ík ook wel een beetje klaar mee ben.
ik wil best e.e.a. regelen, drank&voer zijn geen probleem…zal allemaal klaarstaan alleen is 't wel een kwestie van wat geven en nemen.
ik hoef geen cent voor de moeite, drank, voor 't voer enz. enz. als 't maar gezellig is en als ik dan dit soort typische reacties weer lees dan denk ik “laat maar weer…”
ik ben echt niet de moeilijkste (al komt 't wel zo over), maar als jullie centraal willen dan haak ik definitief af en regelen jullie daar maar wat bij een lokaal restaurantje waar je 2 piek per pilsje lapt.
het aanbod ligt er, ben alleen wat zat van de typische excusen die ik al jaren moet aanhoren.
Als ik naar Joure ga, moet ik overnachten of heel vroeg weer weg, ivm openbaar vervoer. Daar heb ik, in deze drukke tijd van het jaar, geen tijd voor. Ik snap niet waarom je überhaupt ingaat op de redenen van forumleden waarom ze niet komen. Moeten ze toch zelf weten? En als jij Holland ook te ver rijden vindt, dan kom je toch ook niet? Om hieruit op te maken dat de wereld om Holland draait, of dat Friezen daarom niks met Hollanders hebben, slaat echt helemaal nergens op…
Wat denk ik ook meespeelt is dat de vorige meeting net een maand achter ons ligt en het misschien te vroeg is voor een nieuwe meeting. Dat is voor mij persoonlijk de reden waarom ik me nu niet heb aangemeld.
Zelf moest ik voor de meetings van februari en oktober ook een behoorlijke tijd reizen, maar ik heb het er graag voor over en het interesseert me verder ook niet. Ik kan hierbij echter alleen voor mezelf spreken en de argumenten van andere leden kan ik goed begrijpen om niet deze afstand af te leggen. De meeting van oktober was bijvoorbeeld behoorlijk centraal, waardoor er nu nagenoeg geen Limburgse leden bij waren. Dat was natuurlijk jammer (veel met ze geleuterd in februari), maar ik vond het in ieder geval wel te begrijpen dat ze er niet waren.
Nederland is zo’n klein kabouterlandje, en dan nog zo’n ge-OH over de afstand
Hoewel ik natuurlijk het voordeel van een slaapplek op kruipafstand in De Jouwer heb Maar een meet in Limburg zou ik bijvoorbeeld voor de afstand niet laten.
verklaar me voor gek, maar Joure ligt vrij
centraal…goed bereikbaar enz.
het gekke is dat als er ergens iets is (meeting
bijv.) wij noorderlingen altijd wel de moeite
nemen om ergens heen te rijden (vaak centraal
NL,
ook voor ons een klote eind rijden) en als
hollanders deze kant op moeten ze net doen
alsof
ze de wereld uit moeten rijden en evt. nog een
overnachting moeten doen om uberhaupt in
Friesland
te komen.
er is meer dan centraal NL, maar ja…stel je
voor
dat er eens moeite gedaan moet worden.
Beetje jammer, deze reactie.
Sorry Louis, maar was jij het niet die reageerde met: "om deze tijd van het jaar waag ik mij niet boven de sneeuwgrens "?
Daarmee geef je dus aan dat jij denkt dat wij inderdaad ergens boven de poolcirkel wonen…
Het komt nu sterk over alsof je gezelligheid van ons eist om jouw reizen op en neer naar Holland te compenseren. Dat wekt bij weinig mensen sympathie op en ik heb er ook geen behoefte aan. Niet iedere meeting kan een succes zijn! Een paar jaar geleden heb ik ook eens een meeting in Eindhoven opgezet en uiteindelijk waren we met 5 man. Niet de meeting waar ik op hoopte maar nog steeds erg leuk.
Wanneer een grote groep mensen komen zullen anderen eenvoudiger de tijd en moeite nemen om het ook te bezoeken maar als er weinig mensen op de lijst staan, kan het nogal demotiveren.
En om op het forum afhakers door je vriendin te laten uitmaken voor een stel suurtjes is ook niet handig zeg. Wat ze vindt, brengt ze maar naar de politie.
Het komt nu sterk over alsof je gezelligheid van
ons eist om jouw reizen op en neer naar Holland te
compenseren. Dat wekt bij weinig mensen sympathie
op en ik heb er ook geen behoefte aan. Niet iedere
meeting kan een succes zijn! Een paar jaar geleden
heb ik ook eens een meeting in Eindhoven opgezet
en uiteindelijk waren we met 5 man. Niet de
meeting waar ik op hoopte maar nog steeds erg
leuk.
Wanneer een grote groep mensen komen zullen
anderen eenvoudiger de tijd en moeite nemen om het
ook te bezoeken maar als er weinig mensen op de
lijst staan, kan het nogal demotiveren.
En om op het forum afhakers door je vriendin te
laten uitmaken voor een stel suurtjes is ook niet
handig zeg. Wat ze vindt, brengt ze maar naar de
politie.
om met de laatste zin te beginnen: mijn vriendin is agente, ja echt waar.
ik eis niks, wil ook geen 40 man op de koffie maar de teller staat nu op totaal 3 man en dat is wel wat erg weinig.
gezelligheid kan je niet maken, de sfeer moet er zijn en die is hier in frieslan wel aanwezig
sympathie hoef ik niet, niemand is verplicht te komen…hou je van een borrel dan ben je welkom.
Naar mijn mening is het vooropgestelde doel het gezellig te houden! Ik denk dat we het een stuk minder serieus moeten aantrekken wat iedereen zegt, en vooral doen waar we zin in hebben!
Ik waardeer het dat Popma z’n huis beschikbaar stelt, maar begrijp ook dat sommige niet willen rijden of een dag geen vrij kunnen nemen. Ook speelt het mee dat de vorige meeting een maand geleden was, misschien kunnen we de volgende ergens eind januari/februari gaan houden?
De discussie met verbazing lezend bedenk ik mij het volgende.
Iedereen van dit forum mag als hij dat wil een meeting organiseren. Daar zijn geen regels voor. Als er dus een X-aantal mensen naar Friesland willen gaan om een bakkie of twee te doen en eventueel bij iemand thuis over klokjes te lullen, dat moet dat toch kunnen? Dat anderen (ik, woonachtig heeeeeel ver in het Zuiden) dit te ver vinden, tja, het is niet anders. Maar om een initiatief van wie dan ook ‘te veroordelen’ omdat je het te ver of te snel op een vorige meeting vindt, reageer dan gewoon niet, of door te zeggen dat jij er (‘helaas’ klinkt dan beter) niet bij zult zijn.
Dus: Popma, plan een datum, zeg duidelijk wat men kan verwachten, kijk hoeveel inschrijvingen er komen en schenk GEEN Beerenburg of hoe dat ook moge heten.
och, van beide kanten kan ik t wel begrijpen. organiseer je wat, komen er niet zo veel opdagen.
aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat t voor sommigen net achter de rug is (“wat schat ga je nu weer met wat horlogebuddies afspreken? nee, we gaan dat weekend gewoon zelf wat leuks doen. en nee, je jas neersmijten en over de grond rollen verandert daar niets aan!”), te ver is (volgende ochtend weer vroeg op voor de kerk ofzo), of zoals ik moeten werken… tja, das gewoon jammer, maar helaas.
en een klein groepje kan ook bere gezellig zijn. overigens, als ik popma correct had begrepen is het niet bij em thuis, maar in zn atelier/werkplaats.
Normaal gesproken reageer ik niet in topic´s als deze,maar nu wel.
T.S. Mauzer vraagd wie komt er komende meeting met deze kraanzetten.
Als ik het topic goed heb gevolgd wordt Popma min of meer de meeting,
opgedrongen.
Popma bied zijn lokatie aan,en drank en hapje´s zonder kosten.
Dit kan ik alleen maar waarderen van Popma
Dat hij vervolgens verder in het verloop van dit topic reageerd dat iets anders
is als gewend.
Maar volgens mij zeker niet verkeerd of kwaad bedoeld is.
Ik heb het vage vermoeden dat bij de meeste forum leden de locatie niet aan staat.
Als dit zo is zeg het dan,of reageer niet.
Popma veel succes met de meeting ook al zijn jullie met een paar mensen.
denk dat je 't (bijna) volledig goed ziet!
dat de meeting me opgedrongen is: nee, ik heb 't ooit aangeboden en daar is iemand op doorgegaan…geen probleem.
man een man, woord een woord en ik ben de beroerdste niet.
maar ik denk dat je 't verder wel goed gezien hebt ja.
er is een nieuw topic aangemaakt om deze valse start even te corrigeren.