Voorstellen en Seiko Collab NA

Dag allemaal,

Na een hele tijd vanuit de schaduw mee te lezen en te kijken is het dan voor mij dan ook tijd om mezelf traditie getrouw voor te gaan stellen, maar niet alleen dat, het is ook gelijk tijd voor een erg leuke NA.

Altijd wel geïnteresseerd geweest in horloges maar nooit echt in verdiept. Voorheen was mijn grote liefde en interesse auto’s en dan voornamelijk BMW’s, mede mogelijk gemaakt door mijn vader en grootvader. Maar dan valt je iets een keer op of zoek je iets op en dan is het al te laat, je bent aangestoken. Ik weet het nog goed: in Valencia op het terras met wat vrienden en een meneer op een tafeltje naast ons had een MoonSwatch mission to Pluto om; het trok me aan maar ik herkende niet wat het was, en dan ga je wat dingen op zoeken en toen was het zo ver. Dus hoi, ik ben Mart en ik ben zoals vele hier, ook verslaafd aan horloges. Na vele jaren in de rustige onwetendheid te leven ben ik een paar jaar geleden aangestoken door het virus en inmiddels zit ik voor de lol om 12 uur ‘s nachts video’s te kijken van horloges die meer kosten dan auto’s.

De liefde voor auto’s is nooit verdwenen, maar inmiddels zijn horloges de hoofd bezigheid geworden en zijn de auto’s wat naar de achtergrond getreden. Dus de oplossing voor de verslaving heb ik gevonden: een andere verslaving nemen… :rofl:

En zo kom je dan uiteindelijk aan bij de NA. Ik was al een tijdje op zoek naar iets leuks en daarbij was mijn oog ook gevallen op de nieuwe Hydroconquest, maar na het passen miste die voor mij het wow-effect (helaas hadden ze de grijze met mesh niet liggen dus daar ben ik wel nog erg benieuwd naar). En toen kwam vorige week deze voorbij en toen toen vielen de puzzelstukjes wel op hun plek. Een samenwerking tussen een voor mij onbekend Amerikaans kleding merk, Seiko en een vintage horloge dealer de: Seiko 5 Sports X Rowing Blazers Seiko SRPM21 ontworpen door Eric Wind.

de SRPM21 en de SRPM19

Een rally diver met het 4R36 uurwerk, geïnspireerd door de eerder samenwerking tussen deze drie, de SRPG49. In 2021 uitgebracht samen met 2 andere modellen (zie foto) en alle drie gelimiteerd op 500 stuks.

de modellen van de 2021 samenwerking

Nu terug naar 2026 en is het tijd voor de SRPM21, samen uitgebracht met een 42mm blauwe variant en de verkoop van de eerste samenwerking ging goed blijkbaar want deze zijn beide gelimiteerd op 2500 stuks. Hoewel de blauwe erg leuk is wist ik gelijk al dat ik de groene moest hebben: 38mm, schitterende groene kleur en lekker wat anders met die rally bezel. Dus dan wachten tot het moment van de release, altijd onhandig als het vanuit de VS moet komen maar ik had alles klaar staan om hem donderdag te bestellen en dan ineens krijg je een mailtje dat, omdat ik me aangemeld had voor early access, er op woensdag al een gedeelte in de verkoop zou gaan. Dus snel mijn planning overhoop gooien en half tijdens het eten klaar zitten. En dan boem jackpot gelukt. Online veel teleurgestelde mensen die met de vingers wijzen naar bots die ze zouden hebben weggekaapt, maar voor mij gelukkig niet. Na een probleem met de post waardoor hij bijna terug gestuurd was, is die er eindelijk en ik ben er vreselijk blij mee. In het echt ook echt een ongelofelijk leuk horloge in een goed maatje, geweldige kleur met een heel klein beetje vergeelde lume en leuke details, voor mij allemaal schitterend. Maar nu voor jullie de foto’s!

Mooi doosje

En nog een extra nato erbij

Ook nog wat grappige details zoals de print op de achterkant en individueel genummerd

Fotootje van de huidige collectie

Houdoe en bedankt (voor het lezen)
Mart :comet:

43 likes

Speciaal, en erg goed gelukt moet ik zeggen. Die checkered bezel met dat gotisch lettertype op de dial, wauw, geeft echt dat typische preppy New England karakter weer.

Proficiat met de mooie aanschaf :slight_smile:

1 like

Welkom en Gefeliciteerd met de leuke Seiko. Rowing blazers x Seiko ook altijd leuk. :+1::+1:

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Welkom.
Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

En kijk hier eens:

1 like

Welkom op HF Mart en gefeliciteerd met je snelle NA

1 like

Welkom op het HF. Gave NA en ook leuke creatieve (bijpassende) fotografie erbij :star_struck:!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom

1 like

Dankjewel Rex, leuke post van jou ook. Ik ga er zeker naar kijken :+1:

1 like

Welkom hier bij HF !
En gefeliciteerd met het leuke horloge.

1 like

Welkom op HF, leuk introductie verhaal👍🏻

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Van harte welkom op dit prachtige forum!

1 like

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom en gefeliciteerd met die leuke nieuwe Seiko.

1 like

Een hele gave Seiko en welkom hier.

1 like