Voorstellen en vraag

Niet alle horlogebanden zijn van begin to eind even breed. De meeste banden worden iets smaller richting de gesp. Dus bijvoorbeeld een bandaanzet van 20mm en een gesp van 16mm. Dat moet je echt even goed opmeten…

2 likes

Welgekomen!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Hoi.

1 like

welcome_y-b9159cad68a22aadf2af024fb54f8ec4

Welkom hier!

Even kijken of ik het goed interpreteer. Je hebt een IWC aquatimer gekocht (gefeliciteerd, veel plezier er mee, etc, etc… ), waar een originele stalen band en dan een after-market rubberen band bij zaten? Want als het een IWC band was, had er toch een gesp of vouwsluiting op gezeten?

Ik zou het bijna omdraaien… Kijk in welke breedte er IWC sluitingen te vinden zijn. Als IWC alleen 18mm sluitingen heeft kun je zo’n sluiting bestellen en er een band bij zoeken die van 20 naar 18mm afloopt.

Als ik bij IWC op de website kijk kom ik alleen nog 22mm lug widths tegen, waar ze een quick-release systeem gebruiken zodat je makkelijk van band kunt wisselen, en ik zie dat ze een gewone gesp hebben.

Op de foto lijkt het voor m’n gevoel net alsof IWC’s eigen band 2mm afloopt, maar zeker weten doe ik het niet.

Punt is dat ik eerst uit zou vogelen of ze een 20mm gesp/sluiting verkopen.

Overigens heb ik naar Aquatimer 2000 zitten zoeken, maar ook daar kom ik alleen maar 22mm banden tegen voor 22mm lug widths.

Weet je 100% zeker dat het 20mm is? Of kun je het specifieke referentie-nummer aangeven?

Ik ben geen IWC expert, verre van, maar zo werkt het bij veel merken, dat ze maar beperkte maten van gespen leveren voor een bepaalde serie horloges.

2 likes

Welkom!

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie. Alles origineel behalve buckle. Inmiddels heb ik een origineel exemplaar in Duitsland gekocht. Bandbreedte is bij de buckle 20 mm.

Welkom!

1 like

Beste Toine,
welkom op HF!

1 like

Heb nu al in de gaten dat er behoorlijk wat expertise hier aanwezig is. Ik zal daar gretig gebruik van maken.

Moet nog wel beetje gewend raken aan functionaliteiten.

Welkom :smiley:

1 like