Voorstellen + NA Seiko SKX / Seiko 5 sports SRPD

Ah ik zie het inderdaad. Hele mooie kleurstelling! Ben benieuwd om te horen wat je ervan vindt.

Welkom welkom, mag je hier een mooie tijd hebben lucas🙈

1 like

Van harte welkom! Zo’n nieuwe 5 sports is inderdaad verleidelijk door z’n uiterlijk en z’n nieuwigheid, ook al is de SKX een bewezen formule. Heb je de Orient Kamasu wel eens overwogen? Op internet lees je veel dat het de betere keus is t.o.v. de Seiko 5 Sports.

1 like

Begrijp me niet verkeerd mijn skx is ook gemodificeerd. Maar nu is hij onverwoestbaar ,

Ceramische bezel lume 0-20
Gesigneerde kroon
DD saphire glass
Super engineer2 bracelet

Monsterwatches :muscle:

1 like

Tnx voor de tip! Heb al wel naar Orient gekeken, maar dan vooral naar de Ray en Mako, kende de Kamasu nog niet. Mooi klokje wel als ik hem zo even snel google! Ga daar ook even in duiken (pun intended). Denk alleen dat ik persoonlijk de wijzer van die Orient iets te chique vind, waarbij ik de Seiko stijl iets stoerder/sportiever vind.

Mijn beste,

Lucas, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb inderdaad ook Monsterwatches voorbij zien komen, heel tof! Voegen die Ceramische bezel en saphire glass ook veel toe aan de looks, of alleen hardheid/durability van materiaal? De gesigneerde kroon en bracelet voegen uiteraard veel toe. Enige wat dan nog de kers op de taart zou zijn, zijn ingelegde hour markers :smile:.

Ik wou de “originele look “ zoveel mogelijk behouden, na een gesprek met Rob te hebben gehad waren deze aanpassingen echt wat ik zocht … ik heb enkel de buitenkant onverwoestbaar gemaakt :smirk:. De gesigneerde kroon is extra :shushing_face:. Hij voelt wel zwaarder en duurder aan ( wat hij ook gewoon is :rofl:)… ik ben niet thuis anders kreeg je een reeks foto’s :joy:

Edit : doe gewoon hetgeen waar jeje het beste bij voelt ,zoek op , leer en geniet !!

1 like

Welkom! En zeker voor de SKX gaan, deze klassieker moet je eens in de collectie hebben gehad. Ik heb nog wel eens spijt van de verkoop van mijne, maar er is een grail voor in de plaats gekomen dus prima… Die SKX komt er nog wel weer wellicht.

1 like

welkom!!

1 like

Welkom! Ik zie dat de SKX discussie hier al goed op gang is gekomen, no need om mijzelf er hier nog mee te moeien haha. veel plezier, en get your hands on an SKX het is het echt waard.

3 likes
1 like

Meteen een top binnenkomer! Welkom :sunglasses::+1:

1 like

Welkom!

1 like

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

De nieuwe zijn prima (water)sport horloges met soms n modieuze twist. Dus als die je beter bevallen is er niks op tegen om die de voorkeur te geven.

Je bent zelf zo te zien al bekend met de verschillen tussen die nieuwe Seiko 5jes en de oude SKX, dus je kunt volgens mij n weloverwogen keuze maken.

Ik zag overigens n andere SKX alternatief nog niet genoemd: de Citizen NY0040. Door dezelfde schappelijke prijs en eveneens degelijke kwaliteit vaak gezien als n alternatieve optie.

Zelf zou ik eerder voor de Seiko Turtle gaan. Wel n stuk duurder, maar persoonlijk spreekt dat model me meer aan. Ik hou wel v n beetje aanwezig horloge om de pols. En ondanks zn diameter v 45mm is ie door de korte lugs verrassend draagbaar voor de meeste polsen.
De wachtlijst is niet gering, maar is n Fiffer project waar je de Turtle op n kop koffie of verzendkosten na, gratis kunt uitproberen.

1 like

Welkom Lucas! Succes met je keuze!

1 like

Tnx voor de tip over de Citizen! Ben het met je eens dat het ook een mooi alternatief is. Echter trekt het ontwerp van de Seiko mij meer. Turtles zijn ook heel gaaf, misschien komt die er ooit nog. Voor nu start ik nog wat bescheidener :smile:

1 like

Welkom!

De SKX is een iconisch horloge, maar daar betaal je ook voor. Qua technische specificaties loopt hij gewoon vrij veel achter tegen andere horloges in zijn prijsklasse.
De nieuwe Seiko 5 moet je echt zelf van houden. Ik vind het zelf persoonlijk niks, vooral door het missen van een schroefkroon.
Een aanrader van mijn kant zou de Orient Kamasu zijn. Een vergelijkbaar horloge met de SKX, maar met saffierglas en een in-house hackable en handopwindbaar uurwerk voor een lagere prijs.

1 like