Voorstellen Neyra

Hey Leoriaarr, Het is een ref. 14364-2 en die zijn alleen in 1959 gemaakt. Gekocht op de Antillen door mijn opa en sinds februari in mijn bezit. Geserviced bij Ferrie Schweitzer en nu weer als nieuw!

1 like

Nee ik bedoelde het dan ook niet als horloge om mee te gaan sporten zoals hardlopen, maar inderdaad de sportieve horloges, als tegenhanger voor de “dress watches” zoals b.v. de Cellini. Ik vind persoonlijk overigens dat DJ en DD richting dress watch gaan. Mijn interesse gaat (op termijn) uit naar b.v. een vintage Pepsi GMT of een mooie Daytona. Dromen mag, het kan zijn dat het over een paar jaar weer anders is.

Speedy Pro heeft inderdaad veel raakvlakken met mijn Seamaster Chrono maar is op het oog een heel ander horloge. De mijne heeft een 321 uurwerk, ik zou bij de Speedy voor een 861- of 1861-model gaan (al is het maar vanuit financieel oogpunt).

Ahh, dus met een 321 caliber. Zeker blijven houden!

2 likes

Sowieso! Al is het maar omdat het mijn opa’s horloge is geweest. 2 redenen om er geen afscheid van te nemen!

1 like

Ik zie dat je een smaakvolle opa hebt. En dat een zeker omega virus begint te onstaan?
Veel plezier hier en veel plezier met de ontwikkeling van je verzameling. De start is in ieder geval al geweldig.

1 like

Je zou kunnen zeggen dat mijn opa (bewust of onbewust) een goede keus heeft gemaakt. Hij valt bij mij (en bij meer mensen begin ik te beseffen) in ieder geval zeer goed in de smaak! Een Omega-virus kun je het wel noemen. Zo vind ik naast de eerdergenoemde Speedmaster Professional ook de Globemaster erg mooi.

1 like

Hele mooie omega’s!

Welkom van een andere newby

1 like

Ik vind de Globemaster ook erg smaakvol. Vooral deze

Maar aangezien deze platina is, denk ik niet dat hij er ooit gaat komen…

2 likes

Welkom Neyra, en je hebt al 2 schoonheden te pakken! Veel plezier hier op het forum.

1 like

Nou, ik zou willen zeggen precies deze! Dit is geloof ik de 39mm toch?

Staal zou voor mij ook prima zijn hoor… :innocent:

1 like

Was ik nog bijna vergeten! Deze heb ik ook nog van mijn oma:

Wie hier meer over weet mag het zeggen!!

Nog 1 fotootje dan van m’n chrono tijdens Koningsdag:

1 like

Welkom op HF!
Erg fraai, die 321 Seamaster zeg! In mooie staat ook!

1 like

Welkom

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom!! :pray:

1 like

Welkom

1 like

Welkom😁

1 like