Voorstellen; Pilot2024

Lees al lang mee op dit forum maar nooit actief gepost. Ben nu 65 en sinds januari van dit jaar pensionado (eigen bedrijf gehad) en dat bevalt heel goed en geeft ook opeens zeeën aan tijd (voor zover mijn vrouw die niet al invult voor weer een vakantie hier of daar…).
Nu dan ook eindelijk eens een account aangemaakt om wat actiever deel te kunnen nemen aan dit mooie forum (zal vooral tonen foto’s zijn).
Horloges hebben al heel lang mijn interesse. Mijn eerste “echte” horloge (dat zelfs nog hier in de kast ligt) kreeg ik ruim 50 jaar geleden als 14 jarige; een Citizen Record Master Chrongraph. Kan me nog levendig herinneren dat ik zo trots was als de spreekwoordelijke aap met 7 … eh… armen.
De volgende 40 jaar heb ik vooral “functionele” horloges gedragen; moesten redelijk schockproof, waterdicht en quarts (gemakzuchtig) zijn en waren bijna altijd sportieve “klokjes”. Merken vooral Seiko en Citizen maar ook een Lorus en een enkele Casio kan ik mij herinneren.
Ik heb geen toepassing voor (draag nooit een pak) of interesse in dress watches.
Een dikke (letterlijk en figuurlijk :roll_eyes:…) Breitling Chronomat was de eerste automaat die zeven jaar geleden zijn intrede deed in mijn kleine verzameling, prachtig horloge maar die droeg toch niet zo prettig. Met een zware, forse 44mm kast die ook nog eens ruim 15mm dik is, toch wel erg aanwezig op mijn pols (overigens 18,5cm).
Pics or it didn’t happen;

In ieder geval was daarmee een eerste stap gezet naar een hele andere (vooral prijs-) klasse horloges. Daarna nog slechts één quarts aangeschaft maar wel diverse handwinders en automaten.
Verzameling bestaat nu uit een twaalftal horloges (Breitling, Tudor, IWC, Zenith, Rado en Omega)
“Geen Rolex?” zou je misschien kunnen vragen… Nou nee, niet meer. Kocht enkele jaren geleden een plain OP 41 maar die is uiteindelijk zo goed als ongebruikt gebleven. Vond 'm toch wat groot en saai werken op mijn pols en om eerlijk te zijn; ik vind mijn IWC ingenieur of de Zenith Defy’s gewoon mooier :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn vrouw heeft ook steeds meer interesse gekregen en draagt diverse mooie horloges met plezier. Helaas soms wat veel “plezier” :face_with_raised_eyebrow: Tsjonge jonge, wat zien die dingen uit na een tijdje gebruik… (lees dat overigens wel vaker hier dat de dames in het algemeen niet zo fijngevoelig omgaan met hun “klokjes”).

Ga er nu maar een punt achter zetten want wordt wel een hele lap tekst zo. Respect en dank als je tot hier gekomen bent…
Met de beste wensen voor de feestdagen!
Hans / Pilot2024

70 likes

Welkom bij de club Hans.

1 like

Welkom :partying_face: Happy wife happy life, dus gauw wat nieuws kopen :sunglasses:

Ken je onze actie al?

1 like

Prachtige Breitling :star_struck: :heart_eyes:

2 likes

Welkom!!!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat een leuk verhaal om te lezen en van harte welkom! En oef, die Breitling🥰

1 like

Met een Breitling zit je altijd goed :heart_eyes:

1 like

Hartelijk welkom, @Pilot2024 aka Hans! De horloge hobby en het lezen op dit forum zijn leuke dingen voor pensionado’s! Ik spreek uit ervaring.

1 like

Welkom!

1 like

Een “aangenaam kennis te maken, Hans” is denk ik meer op zijn plek als een welkom. Bij deze dus.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom, leuke merken noem je daar.

1 like

Van harte welkom Hans :+1:

IMG_1947

En ik ben nieuwsgierig naar de de andere horloges in jouw collectie. Zeker als je schrijft “Defy’s”.

1 like

Welkom Hans. Veel plezier op het forum.
Ik kijk al uit naar de foto’s van de rest van je collectie. :smiley:

1 like

Hans, welkom op HF!

1 like

Welkom op het forum Hans !

1 like

Welkom. Veel plezier hier

1 like

Welkom op het forum! Veel plezier met je nieuwe verslaving :watch::+1:t3:

1 like