Voorstellen SvanE

Welkom!!!

Welkom op het :watch: forum Stefan, veel plezier hier !!

Welkom hier! Veel plezier in je zoektocht ook :smiley:

Welkom Stefan

Welkom!

Welkom hier! Sorry man, ik kon het niet laten. Als mensen over een hang naar nettere horloges en een smalle pols beginnen word ik enthousiast:

Welk budget je ook in gedachten hebt, rek het wat op. Dat is hier het standaard advies. :slight_smile: Je kunt je account nog opdoeken, voor het te laat is.

Seiko has you covered, zeker ook voor de kleinere pols.

Zet er een Grand voor een je hebt heel erg toffe horloges van 36,5 en 37mm die clean zijn van ontwerp, maar dagelijks toch goed draagbaar zijn.

Denk aan de SBGW Elegance serie, 37mm met een handopwinder:

Of de 36,5mm grote Heritage versies van de SBGW:

Mocht je je budget in willen krimpen, dan zijn er erg mooie dressy pieces te vinden voor minder. Dat gaat via GS quartz terug naar de Presage lijn. Hier bijvoorbeeld de SBGX serie in 37mm:

En hier de nieuwere Presages in 36mm:

De laatste 38mm varianten hiervan dragen ook mooi compact. Ik zou hier niet onder gaan zitten omdat je dan dingen als mineraalglas krijgt in plaats van saffier, maar dat is een keuze.

1 like

Welkom Stefan. Leuk dat je de waardering uitspreekt voor de Seiko. Voor mij was dit een ook verrassing en eigenlijk iedere dag nog weer. Er zijn absoluut mooiere uniekere horloges (ook in mijn bescheiden collectie) maar de Seiko heeft iets ongrijpbaars wat erg veel draagplezier met zich meebrengt. Succes in de verdere horlogereis!

Leuk dat je hier nu meedoet Stefan!
Er worden al wat goede adviezen gegeven hierboven. @TagEd is van de Tag Heuer en @Fate_Amenable_To_Change van de Grand Seiko (beetje kort door de bocht naar dat mag). Notoire spammers op het forum zijn het.
Wel spammers in de positieve zin. Altijd zeer vermakelijk om te lezen met een goede horlogesmaak.
Bedenk wel voordat je hier begint, dat het forum je veel tijd kan gaan kosten. Kreeg laatst een badge dat ik meer dan 365 dagen elke dag had ingelogd. Het kan dus aardig snel uit de hand escaleren.

2 likes

4VjQ

welkom-home

Yup, eigenlijk ben ik van de Seiko, Grand Seiko en Credor, als we mijn favoriete keiretsu bekijken. :slight_smile: Het blijft eenkennig.

Maar de Glassbox die @TagEd daar post is op dit moment de enige Tag Heuer die ik nieuw zou overwegen (verreweg hun beste ontwerp van dit moment), zodanig zelfs dat hij samen met de 2025 38mm Breitling B01 Racing chronograaf de top twee van Chronografen inneemt in mijn hoofd.

Da’s een heel erg solide tip.

2 likes

Welkom!