voor mij nog iets te hoog gegrepen maar ook waar voor je geld ;
een Meistersinger.
En daar gaan we weer met het budget
voor mij nog iets te hoog gegrepen maar ook waar voor je geld ;
een Meistersinger.
En daar gaan we weer met het budget
Ik denk dat die Oris Aquis een prima keus zou zijn.
Ik gooi er nog even een outsider in: de Eterna Kontiki four hands. Ik weet er een nieuw te koop in Nederland voor 950.-
Dit is een ouder type Oris. Grootste verschil zijn de âendlinksâ + 43mm t.o.v. HQ
HQ op mijn pols:
Beide goede keuzes, succes!
Valt ook nog wel mee. Heeft in ieder geval al de nieuwere wijzer vorm.
.
.
Elf.
Klopt, maar toch (al) 5 jaar oud volgens mij.
Welkom!
Ik ben (ook) net begonnen aan mijn horloge ontdekkingsreis. Mijn bevindingen/adviezen:
Blijf voorlopig gewoon even de posts âwat draag je vandaagâ âtopper 2016â en horlogemarkt gedeelte lezen. Ik zie hier IEDERE dag horloges voorbij komen die ik nog niet gezien had met verschillende complicaties van merken waarvan ik nog nooit heb gehoord. Leer je heel snel van wat je wel en niet wilt.
Voor je gemoedsrust: pin jezelf nog niet teveel vast op een merk of op bepaalde âeisenâ die je nu hebt. Ik startte mijn zoektocht naar een look alike van de âIWC portugueseâ en mijn 2 eerste aankopen, na wat zoek en denkwerk zijn een SKX009J en een SDGM003
Denk ook even aan de âdagelijkse draagbaarheidâ. Je kan heeeelemaal leip zijn van dressers, maar als je timmerman bent is een âdaily beaterâ nĂĄĂĄst een avond/weekendhorloge misschien een betere oplossing.
Tot zover deze lezing
Nogmaals welkom en sterkte!
Idd, ik heb echt heel veel gescrolled in het âwat dragen we vandaag topicâ zo ging ik modellen mooi vinden. Daarna wat passen en foto van genomen. Toen ik 3 maanden na het passen nog steeds een lekker gevoel kreeg toen ik naar de foto keek de knoop doorgehakt. 6 maanden later nog steeds verliefd
Ja, dat zeker.
Mido vindt ik ook een topmerk. Ook 1 van mijn volgende projecten. Jammer dat dit merk moeilijk in Nederland verkrijgbaar is.
Allen hartelijk dank. Erg leuk om te lezen allemaal.
@arthur2980
Bedoel je met âdaarin is Rado toch behoorlijk hoog geprijsdâ voor hetgeen je krijgt ten opzichte van Oris & Longines? Zit âm dat ergens specifiek in?
@Tommyvee
Ik kan mij daar iets bij voorstellen, in vrijwel elk horloge zie ik een mooi detail. Bedankt voor het topic!
Ook kan het er op een foto mooi uitzien en eenmaal om de pols kan dit beeld soms veranderen.
Ik ben van plan om het horloge redelijk vaak het te gaan dragen, ik werk thuis aan een bureau. Draag zelf nooit pakken, altijd casual. Sport een aantal keren per week maar dan draag ik geen horloge. Heb een pols van ±19 cm op de plek waar ik een horloge draag.
@Tommyvee
Ik heb de Meistersinger vanochtend nog voorbij zien komen op een site, ziet er zeker erg goed uit! Veroorzaakt wel wat problemen met het huidige budget! Bedankt voor het filmpje, gelijk toegevoegd zodat ik meer filmpjes kan bekijken.
@JReijmers
Dank voor de tip. Succes met de verkoop.
@Boetje
Denk ik ook, enige dat ik in het echt zou willen zien is of de bovenkant van de kast (Bezel?) zo glimt als het op sommige fotoâs doet.
@Pablo1971
Kende het merk niet. Zal er eens naar kijken.
@Yak
Mooie Oris. Staat goed! De HQ idem, erg fraai en frisse look. Ze zijn aan elkaar gewaagd!
@Toeter
Dank je wel! Ga ik zeker doen, even toegevoegd. Dit is duidelijk voorpret, vast herkenbaar.
Ik ga nu eerst diverse topics scrollen en bekijken, wie weet wat ik tegenkom!
Dat vindt ik wel ja. Ik vindt Rado persoonlijk gezien mooie horloges met name de automaten maar een simpel en daarmee bedoel ik een echt simpel automaatje begint al snel bij âŹ1300 euro. Een beetje leuke automaat gaat al snel naar de âŹ2000 euro. Het gaat bij Rado dan ook wel allemaal om design vindt ik. Kwaliteit is top!
Longines is ook vrij stevig geprijsd maar weer iets onder Rado. Oris zit er eigenlijk een beetje onder. Ik bezit zelf 2 Orissen. De Big Crown Pro Pilot die ik bezit is echt een behoorlijke stevige klok en die zit op een nieuwprijs van âŹ1650 euro. Daarvoor vindt ik dat je een behoorlijke robuuste klok hebt. Een Oris automaat heb je vanaf ongeveer âŹ900 euro.
Wat ik ook een leuk merk vindt is Hamilton. Prijstechnisch gezien leuker geprijsd dan de bovengenoemde. Qua stijl helemaal mijn ding.
Dank je @arthur2980 Ik dacht dat ik Hamilton ook in de beginpost had staan, toch niet. Zit zeker mooi design tussen.
Voorbeeld:
[URL=http://imgbox.com/xBMBAkM7][/URL] [URL=http://imgbox.com/ctjUGjUl]
[/URL]
Bedoel je deze? [URL=http://imgbox.com/1oE8pt3o][/URL]
Tijdloos design, heeft jouwe ook een half doorzichtige achterkant?
Ja ik heb dat type Oris maar dan met de stalen band.
Hier op het forum wordt een mooie Hamilton Pan Europe aangeboden door @Wasabi . Ik ben er ook wel in geinterreseerd maar omdat ik aankomende vrijdag ook al op horlogetour ga twijfel ik nog een beetje wat ik ga doen. Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven en wil ook al een Mido horloge hebben.
Wat ook gewoon fantastische horloges zijn zijn de Monsterwatches van Seiko.
Hallo Bth en welkom!
Omdat het je eerste automaat wordt zou ik lekker
de helft van het budget in de zak houden
Dan zou ik gaan voor de Steinhart GMT, Swiss made
goed, een Rolex hommage min of meer maar
een hele goede starter
Grt.
Die Steinhart ziet er ook niet verkeerd uit. Ik heb alleen zelf geen ervaringen met Steinhart.
Staat hier op het forum ook een mooie Alpina Startimer te koop bij @MotoSkooly . Zo te zien voor een leuk prijsje.
300 meter WR, ETA uurwerk ( zaag mij er niet op door a.u.b )
Saffier glas en een hele redelijke bracelet⊠moet ik door gaan?
Goede lumeâŠen afwerkingâŠ
Voor de prijs een heel goed horloge
Okay, het schrijft misschien wel wat af, maar dan heb je de andere
helft van het budget nog
Grt.
Eens! Erg mooi! En hier op het forum zeker wel bekend!