Beste mensen,
Graag wil ik mij even voorstellen. Ik volg het forum al een tijdje maar ben sinds de zomer geregistreerd en maak nu ook actief deel uit van het forum. Ik vind het leuk dat het hier ‘leeft’ en dat er zoveel actieve gebruikers zijn die content plaatsen. Erg mooi om te zien wat voor horloges mensen allemaal hebben.
Mijn eerste mechanische horloge was de Seiko snzh55. Helaas is deze vrij snel stuk gegaan door een iets te wild potje tafelvoetbal op werk … Daarna is het even rustig geweest met horloges.
Een paar jaar later was ik bijna jarig en mijn vriendin had geen idee wat ze moest halen. Ze vroeg of ik anders een mooi horloge wilde hebben. Dat vond ik een leuk idee en toen hebben we samen de Seiko Presage Cocktail met blauwe sunburst dial uitgekozen. Ik vind het nog steeds een geweldig mooie horloge en het doet mij denken aan mijn leuke verjaardag op het terras met familie en vrienden.
Ik ben gek op horloges met complicaties. Toen ik een paar jaar geleden de Longines Master Collection Retrograde zag met dag, datum, maanfase, dag/nacht aanduiding en tweede tijdzone was ik verkocht. Dit was mijn eerste ‘dure’ horloge en het was ook even spannend toen ik de knoop moest doorhakken. Ik had dat jaar een aantal bruiloften en deze horloge zou heel goed staan bij mijn pakken (ik moest toch een reden bedenken waarom ik hem moest hebben) , dus toch maar besloten om het te doen . Ik vind het elke keer weer een genot om er naar te kijken en om te dragen
Tot slot een horloge die ik altijd al wilde hebben maar ook buiten bereik was voor mij. Ik ben sinds in klein was al een enorme space nerd en ja dan is de Speedy behoorlijk voor de hand liggend. Tijdens een vakantie in Noord Macedonië liep ik langs een Omega winkel en ging daar even kijken terwijl mijn vriendin in een andere winkel was. Het personeel was super vriendelijk en ze vroegen of ik de Professional Moonwatch wilde proberen. Op dat moment was ik verkocht en ik wist dat de horloge ooit van mij zou zijn. Nu bijna 2 jaar later was het plan om het horloge over een paar maanden mijzelf cadeau te doen voor mijn verjaardag. Ik begon wat advertenties in de gaten te houden en zo stuitte ik op een advertentie van een verkoper die een kleine half uur van me rijden zit. Direct gebeld, beetje onderhandeld en we zijn een mooie prijs overeengekomen voor deze 3861 hesalite.
Tot slot heb ik nog deze Tissot Couturier met day / vensters. Uiteindelijk weinig gedragen omdat de band vrij breed is. Deze ga ik verkopen omdat ik de Speedy de heb.
Verder heb ik nog wat digitale Casio’s voor de leuk (die trouwens verreweg de meeste aandacht krijgen)
Met de laatste aankoop van de Speedy zit ik voor nu wel even goed. Mijn onrealistische droomhorloge zou een Christiaan van der Klauw Planetarium zijn, maar of dat er ooit in zal zitten?? Ik zou misschien nog een vakantie duiker willen hebben zoals een Squale Sub-39 GMT op rubber. Wie weet voor een volgende verjaardag