Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Zolang mijn Airman bij de horlogedokter is mag deze rus op airmanrubber, waarmee de waarde nu ruim verdubbelt. Later zie ik dan wel weer verder.

2 likes

Ik heb deze nog liggen. Ik die ga ik eerst eens proberen.

2 likes

Een ontchroomde standaard messing bezel als insert in een aftermarket roestvrijstalen bezel :thinking:

(Niet mijn foto’s overigens)

4 likes

Op buffel leer!

impressie van komende mod:

2 likes

Vraagje, ik ga voor het eerst aan de slag met een bezel en seiko insert. Echter de murphey bezel is plat en de insert loopt schuin af (sloped). Klopt dit wel of heb ik 2 onderdelen die niet in elkaar passen?

Dit klopt wel, maar zonder aangepast glas gaat het er niet uitzien. Of hebben die vostoks al hoger glas?

Dankje voor je reactie. Ik heb geen Seiko maar denk dat het glas van Vostoks stuk hoger is. Beetje onduidelijke foto (van mijn andere) maar:

2 likes

Dan zit dat wel goed.

1 like

Het hesalite steekt zo’n 3 mm boven de kast uit.
Ik vraag me wel af hoe je de insert op de bezel gaat lijmen.
Het contactvlak is erg klein, ik denk dat een platte insert
beter werkt.

@drex Ja ik had verwacht dattie plat was (verkoper had het er wel ff bij mogen zeggen)…

Zit een 3M strip in, alleen aan de buitenrand zegmaar.

Is dat voldoende of heb jij daarvoor tips @HanDavinci?

Klopt, maar dat lukt wel. Als je goed kan mikken is secondelijm prima. Om de “5 min” een puntje met de punt van een tandenstoker en die zit wel vast.

Ik gebruik zelf Gorilla Glue epoxyhars. Dat heeft de structuur van honing en heeft 24 uur nodig om uit te harden. Zo kan ik de insert nog verschuiven tot die perfect uitgelijnd is.

2 likes

Bij een Amphibia hoeft dat niet, heeft geen clicks :wink:

1 like

Dan gewoon secondelijm, en plakken maar :sunglasses:

Juistem :+1:
@Dao Doe dit heel voorzichtig want overtollige lijmresten zijn
heel moeilijk te verwijderen zonder de inlay te beschadigen.
We zien het resultaat wel verschijnen, succes!

1 like

Ok! De 3M plaklaag is niet voldoende begrijp ik hieruit?

Thnx voor de verdere tips @HanDavinci en @drex

1 like

Ik gebruik die 3m stickers niet. Dan kom je niet zo laag in de bezel te zitten als met secondelijm.

1 like

Nou het vreemde vind ik dat hij juist ‘te diep’ in de bezel lijkt te liggen, er blijft zegmaar een randje over. Had gedacht dat hij gelijk zou liggen.

Nog een vraagje (tja ben aan het leren), de bezel insert is wat ‘krap’ bij een vostok glaasje. Het hangt nog af van hoe hoog de insert komt te liggen als ik de bezel op het horloge plaats.

Als het inderdaad te krap is / niet past, kun je een alu insert aan de binnenzijde wat schuren (met de hand) zodat hij iets wijder wordt, of moet je het juist zoeken in het iets schuren en polijsten van het glaasje?

Tips zijn welkom.

Nieuwe wijzers van One Second Closer
:smirk:

3 likes