Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

@Dao wist iets te vertellen over het indrukken van de wijzer ofzo?
Kwam mij niet bekend voor tijdens mijn mod. Wel dat na de eerste keer de uren en minutenwijzers los op het asje zaten en verdraaiden. Heb ze er toen afgehaald en opnieuw gemonteerd maar heb geen idee wat ik toen anders deed.

1 like

Zo zit ik dus ook, heb ook al meerdere “dopjes” op de presser gezet om te kijken of het daar aan ligt, ook geen succes.

De uren en minutenwijzer zitten wel goed en kun je die gewoon draaien met de kroon?
Het kan zijn dat als je de kroon monteert met het uurwerk in de kast dat je de stem er net niet goed in krijgt. Als je dan de tijd hebt versteld en de kroon dicht schroeft verzet je de wijzers een beetje.
Dan kun je tijdens het monteren met een pincet aan de binnenkant van de case de stem beetpakken en net ietsje verder het uurwerk in proberen te krijgen. Dat zag ik op een filmpje. Heb die van mij er ook zo in moeten krijgen omdat ik dat probleem ook had.
Maar geloof niet dat dat met de secondewijzer te maken heeft.

Het is juist de minutenwijzer die ik niet goed krijg.
Gemonteerd met en zonder kroon, met en zonder balance wheel.
Maakt helaas geen verschil.

Ohja zie het. Heb het verkeerd gelezen. Is het de originele of een aftermarket wijzer?

Ook de originele helaas :persevere:

Misschien weet @vouwfietser raad? Graag je advies André.

1 like

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ie niet recht op de as zit. Denk dat ie zichzelf klemt op het asje toch? Dat lukt niet als ie scheef zit.
Ik heb verder geen tijd om te kijken bij m’n eigen. Hoop dat er iemand anders met een zinnig antwoord komt. Succes!

1 like

Ik kan mij hier niets bij voorstellen dat zou eenvoudig moeten zijn.
Kom anders even langs dan kijk ik waar het aan ligt.
Passen we even een andere wijzer en een andere minutenpijp

2 likes

Ik denk losgeraakte minutenpijp.
Komt wel eens voor.

1 like

Nee dat was op een punt aan de binnenzijde en gold voor de secondenwijzer. Het zal eerder zijn wat @vouwfietser zegt :ok_hand:t2:

1 like

Vandaag ook de stoute schoenen maar eens aangetrokken.

Ik heb de Vostok Amphibia met een 100 case.
Mijn doel is om een bronzen Bezel te krijgen en een gebrushte case.

Dus vandaag de Bezel verwijderd en aan het schuren geslagen. Korrel 80,100,120,400 en als laatste een huishoudsponsje de groene kant. (Had ik allemaal liggen :joy:)

Nadat de Bezel zo goed als ontdaan was van Chroom deze in de zoutzuur gelegd voor een uurtje. Ondertussen de case beschermt en aangepakt. Na het uurtje de Bezel verder geschuurd totdat alle chroom eraf was.

Nu ligt de Bezel in de ammoniak om wat patina te kweken. Als alles in elkaar staat moet ik nog een mooi vintage leren bandje uitzoeken. Dan ben ik voor de eerste keer tevreden. En nu foto’s.

6 likes

Vandaan begonnen met de eerste echte modificaties, huidige staat:

Geckota 5 link band
Glasbodem
Kroon met logo
Nieuwe frictie eer (oude had geen enkele weerstand)
Pepsi bezel


Nog te doen:

Rotor
Wijzerplaat
Wijzers (nog te bestellen)

4 likes

Ziet er al gaaf uit. Vergeet niet om het eindproduct ook even in het Vostok Modificatie Overzicht te plaatsen. :wink:

1 like

Komt goed, inmiddels is dit misschien wel mijn favo horloge. Nergens het beste in, maar wel een alleskunner wat hem zo leuk maakt.

Gewoon heel veel horloge voor heel weinig geld :wink::+1:

1 like

Voorlopig eind resultaat. Leren NATO bandje moet ik nog uitzoeken. Voorlopig redelijk tevreden.

8 likes

Super!

1 like

Uiteindelijk heeft het horloge mij wel net zoveel als een seiko skx gekocht. Maar kies zo weer voor deze of soortgelijke Rus.

2 likes

Ik ook, heb mijn skx ook verkocht en heb naast 1 Citizen en een Casio alleen maar Russen :grin: