Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ah…bedankt🖒…iets wijzer nu🙄

Overgenomen van iemand op Uhrforum…is in NOS staat zei hij…ziet er ook goed uit voor de rest

Ja lijkt wel netjes. Die kroon is een bijzonder ding bij deze klokjes dat klopt. Ze voelen wiebelig aa, maar dat hoort zo. Hiermee hebben de ontwerpers geregeld dat er geen schokken via de kroon doorgegeven kunnen worden aan het uurwerk. Leuk klokje!

1 like

Ja ziet er legitiem uit. Deze heeft waarschijnlijk een 2409 handwinder. Kroon is inderdaad schroef en wiebelt als je hem losdraait. Iets op spanning trekken om op te winden, volledig uittrekken om de tijd te zetten.

Opwindrichting van de kroon is met de klok mee.

2 likes

Hey bedankt😊…me 2e rus…maar klopt het dat het opwinden juist de andere kant opgaat🤔?

Ah ja…thanks…was al bang dat ik de kroon eruit zou trekken ofzo😊

1 like

Dat laatste wist ik niet, maar zelf ook weer wat geleerd.:slight_smile:

1 like

Ah zat tegen de klok in te draaien en maakte ook dat rattelende geluid dus ik dacht zal wel russisch zijn😂…en hij loopt gewoon, met de klok mee gaat wel soepeler ja😂

Je zult zien, er komt ook een derde :wink:

1 like

Wel leuke zitten erbij ja…maar nog weinig verstand van🖒😎

Het geinige is dat ze voordelig zijn maar ook mechanisch en bijzonder. Verzameld lekker. En zoals je hier ziet ook leuk voor modding projecten. Dat laatste doe ik zelf nog niet veel.

1 like

Weet niet echt zoals ik wel weet bij Citizen of het nep is of echt…of zijn er niet zoveel neprussen?

Ik heb een Poljot ook…welke andere merken naast Vostok zijn ook goeie?:thinking:

1 like

Raketa is ook een bekend merk. Verder kom je in de echt zeldzamere merken.

1 like

Kijk eens bij Poljot24. Webwinkel van Kampmann. Goede dealer.

2 likes

Hey thanks voor de tip🖒😎

Tuurlijk… ook genoeg gezien ja…hoe kan ik dat vergeten😴

1 like

Je hebt ook nog Slava

1 like

Juist en dan ook onder een andere naam toch ook terwijl het wel Slava is …of ben ik mis met een andere… :thinking:

Er is ook nog Cornavin, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik niet. De meeste Cornavin horloges uit Rusland zijn eigenlijk Raketa’s, maar ik heb ook al Cornavin gezien dat eigenlijk Slava’s zijn en ook Vostoks onder de naam Cornavin.
En dat terwijl Cornavin van huis uit één Zwitsers merk is…snapt U het nog ?

2 likes

Hahaha…nee😂…maar Cornavin bedoelde ik ja🖒

En kijk eens in dit topic! :sunglasses:

“Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge”

1 like