Non de ju hij is af.
Ik presenteer u, mijn 2e vostok mod geïnspireerd op de Tudor Black Bay 58.
Na mijn succesvolle eerste mod, de Vostok Amphobian “Yachtmaster” ging ik meteen door met het bedenken van een volgende mod. Er kwamen een hoop ideeën voorbij maar die waren niet echt gebaseerd op iets, nu is dat geen probleem, eerder alleen maar beter omdat het niet een slap aftreksel is van een bestaand model maar er zijn ook een hoop horloges die ik mooi vind maar die ik toch nooit ga kopen, waaronder de tudor black bay 58.
Iets aan dit horloge is gewoon heel tof, nja het hele horloge is gewoon tof dus daar ging ik verder op bouwen.
Eerst op zoek naar een geschikte basis, die was vrij snel gevonden:
Gouuuddd en zwart, ik vond het eigenlijk een best geschikte basis, ongeacht de kastvorm, bestellen dus. Samen met een ander want korting en had al weer een ander mod idee in mn hoofd, ideaaaaallll.
Had ze overigens best snel binnen, 2 weken ofzo. Nu dus op zoek naar de wijzers en en bezel en insert want dat was het enige wat ik ging veranderen.
Ik besloot een skx007 insert te gebruiken van namoki, puur omdat zij alleen de bb58 insert hadden, helaas was die uitverkocht dus ik moest wachten.
Via arkustime een bezel gekocht die geschikt was voor die insert (met hulp van her vostok mod topic zoals gewoonlijk) en ook de snowflake hands besteld vis raffletime.
Allebei best snel binnen maar er ging wat tijd o erheen voordat ik ze kon monteren ivm werk.
Ik wilde dus de wijzers installeren, pastten ze niet, shit man bleek het wijzers voor seiko uurwerk te zijn… rafflestime bericht en ze zouden een nieuwe set sturen en deze mocht ik houden wat een top service heb ze uiteindelijk verkocht op het forum voor verzendkosten want zo ben ik ook wel weer.
Fast forward naar gister, de nieuwe hands zijn binnen! Noiceee eindelijk de mod afmaken (bezel en insert had ik al)
Nou deze pasten dus wel en hij is af ( ik kap het lekker af hier, have fun met de foto’s
Lijkt net echt he?
Het heeft me weer 3 jaar van mn leven gekost maar ik ben uiteindelijk rete blij met het resultaat, wat een andere bezel en wijzers niet kan doen zeg.
Thanks aan iedereen in het vostok mod topic voor het beantwoorden van mijn vragen en onkundigheid
Dit is nu mn Total vostok mod aantal, best wel geinig vind ik zelf.
De volgende wordt een seamaster inspired mod gebaseerd op deze vostok:
Peace, later, rustig, fijne jaarwisseling enzo