Vostok mod #4: vintage Rolex Submariner

Hoi

Ik heb weer eens wat gemod, ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken maar ik wilde hem toch even delen.

Het oorspronkelijke idee was dat ik mod zou maken gebaseerd op een Rolex GMT master 1675 omdat ik dit een mooi horloge vind, uiteindelijk is het, onbedoeld, meer een Submariner inspired mod geworden, wat opzich ook mooi is.

Ging niet helemaal vlekkeloos maar ik ben content met het eindresultaat.

Thanks!

De bezel insert heb ik gebleekt, ging vrij vlot dus hij is ook echt behoorlijk gebleekt :laughing:

Wellicht doe ik nog wat faux patina op de wijzerplaat maar dat is een zorg voor later!

Gelukkig zijn het goedkope horloges en onderdelen, dus ik maak me niet zo druk om dingen die niet kloppen, ik doe het gewoon voor de fun :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Dan maakt dit mijn collectie Vostok mods

Lekker donker oniedan

Later!

21 likes

Leuk! Ik zou eerder zeggen een 14060 mod dan een 5513, daarvoor zijn het de verkeerde indexen :wink: Welke case vorm is dit ook weer?

2 likes

Niet verkeerd toch? Ik vind hem mooi kapitein

2 likes

Oh dat zou ook kunnen haha, 5513 kwam als eerste in mij op :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het is de 100 kast

Dank snelle! :sunglasses:

3 likes

Zie net dat die indexen op latere modellen 5513 ook voorkomen, schrap die vorige dus maar :rofl:

Hij is leuk. Mis alleen wat tekst op de dial eigenlijk.

1 like

Ja daar geef ik je gelijk in, hij is wat kaal.

Kan met een wit potlood wel een kroontje tekenen misschien :thinking:

1 like

Een 5513 wg dan.

4 likes

Ik had mezelf hier boven al verbeterd, ik vergeet de WG altijd, soort van blinde vlek vrees ik :grimacing:

2 likes

Dat vind ik persoonlijk zowat de mooiste 5513, gloss dial met WG is echt een :partying_face: :fireworks:

1 like

Stickertje erop plakken :confounded:

1 like

Oei nee dan laat ik m liever kaal :laughing:

2 likes

Beter 'n truckers cap, vergeleken met 'n kroon relatief tov een Rolex beter passend voor de range waar de Vostok in zit :stuck_out_tongue:

Die dial is wel mooi. Vind het wel jammer dat er dan zo’n “Swiss made” referentie op staat. Ik heb ook een Vostok, maar als er iets aan gebeurt moet die leuke Russische afkomst er gewoon heel duidelijk op staan.

2 likes

Maar wat zie ik nu? Heb jij al zo’n kekke sleutelhanger van Kabaalstra?

Kost dat nou?

2 likes

Ik snap je punt haha, weet je wat het is, ik vind het gewoon leuk om te klieren met die vostoks, verder dan dat kijk ik er niet naar. Het gaat om de ideeën :grin: het is een discutabele mod maar ik maak me er geen zorgen om :grin:

Tientje bij een nieuwe Ray ban zonnebril :sunglasses:

4 likes

Neuh vind 'm leuk hoor, maar die Russische teksten zijn te geinig om te missen :slight_smile:

1 like