Vostok Volna Zenith cal. 135 is binnen

Superhorloge! Kan je dag maken: zo’n horloge om je pols binden 's ochtends.:wink: Het is jammer dat we maar 2 polsen hebben eigenlijk…

Enkels (:D(:D(:smiley:

Hallo Frans,

Ik heb deze topic lang niet gevolgd en nu pas zie ik de “donor”. Dat is inderdaad een mooi horloge met een mint wijzerplaat.

Ik moet helaas opmerken dat de wijzerplaat en de wijzers 100% fake zijn. Op de wijzerplaat staan lelijke taalfouten, die tegenwoordig vaak door de Chinezen worden gemaakt. De wijzers zijn van een heel vreemde vorm, die, volgens mij, nooit voor Russische horloges werd gebruikt.

Het uurwerk is, volgens mij, legitiem. Wat de kast en de kroon betreft, weet ik gewoon niet.

Als je dus een echte Rus wil dragen, kun je IMHO dit horloge toch als een donor voor het eerste Volna gebruiken (of onderdelen daarvan).

Wat je ook beslist, veel draagplezier met je nieuwe aanwinst(en).

Groet,
Alex

Alex,

Ik denk dat je gelijk hebt wat de wijzerplaat betreft. Baal ervan… want heb er zelf ook net zo één. Ik zie het nu pas. De H bij jwl-aanduiding moet K zijn en in naam moet de nu A eigenlijk zonder horizontaal streepje volgens mij. Het grappige is dat ze dat bij die van mij zelfs hebben proberen te corrigeren.

Overigens, niet zo dramatisch want ook wel weer bijzonder dat dit horloge het waard is om een nieuwe wijzerplaat voor te maken. Bewijst dat het een bijzonder horloge is. Het is nu een gerestaureerd horloge. En: het uurwerk ziet er goed uit. En daar gaat het om… Blijft ook met “nieuwe” wijzerplaat, een bijzonder horloge. Misschien zelfs wel bijzondededededer

Dus Frans: we dragen hem met trots!!

Alex, jammer dat je dit moest zeggen, maar toch ook wel weer bedankt voor het delen van je kennis.

Grt, Frank

Tja, mijn russisch gaat niet verder dan Iwan Rebrov :smiley:
(hoop dat ik het goed heb gespeld) :wink:

In ieder geval bedankt Alex voor jouw info (tu)

Ik kan me helemaal vinden in Frank, het is nu wel een hèèl speciaal horloge :smiley:
Uiteindelijk draait het voor mij om het uurwerk en dat is goed imho, misschien heb ik helemaal geen donor nodig voor de 1e maar probeer ik er toch nog een te vinden voor de zekerheid. Heb ik een prachtige Chinese Volna gescoord :slight_smile:

Overigens heb ik vandaag bij de ruil van mijn Landmonster een prachtige (volgens mij zeer oude) Poljot gescoord. Hij vraagt nog wel enige aandacht (nieuw venster) maar ik ben er bijzonder happy mee!
Ik zal morgen de kast even openen en wat foto’s plaatsen, misschien kan iemand mij dan iets meer vertellen over deze aanwinst.

mvg, Frans

Frans, je hebt weer een mooie Volna gevonden.
Ondanks de enkele onvolkomenheden, een prachtig exemplaar.(tu)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Groeten. Chris.

Ik denk dat alleen de wijzerplaat en de wijzers zijn niet echt. Voor de rest ben ik met het uurwerk bijna 100% zeker dat het een echt zogenoemde “precisie” 22 steens uurwerk van Volna is. En deze is bijzonder, met dat ongewone kompass.

In ieder geval is dat een mooi horloge zelfs met het Chinese tintje.

Groet,
Alex

Frans,

Leuk dat je over begint. Eigenlijk off the record, maar toch: niemand in de USSR kent Iwan Rebroff. Hij is de bekendste Rus buiten Rusland. Hij is nl. “eigenlijk” Duitser, met wat Russisch bloed. Denk ook niet dat 'ie echt serieus genomen zou worden in Rusland. Nu de link met horloges… Is er niet. (:P)

Groet, Frank

Het was ook maar een gebbetje :wink:
Heb trouwens een 3e Volna gescoord die onderweg is :slight_smile:
Heb deze keer goed opgelet qua wijzers, dial, kroon, kast en uurwerk (met dank aan Alex).
Met 3 heb ik er nu wel genoeg :smiley:

mvg, Frans

FrankK Schreef:

Frans,

Leuk dat je over begint. Eigenlijk off the record,
maar toch: niemand in de USSR kent Iwan Rebroff.
Hij is de bekendste Rus buiten Rusland. Hij is nl.
“eigenlijk” Duitser, met wat Russisch bloed. Denk
ook niet dat 'ie echt serieus genomen zou worden
in Rusland. Nu de link met horloges… Is er niet.
(:P)

Groet, Frank