Voumard Vito 2000

Toen ik gisteren, puur uit interesse, het uurwerk, de kast, wijzerplaat en plexi weer eens demonteerde om deze onderdelen nader te bestuderen, is door een onvoorzichtigheid de secondenwijzer afgebroken en raakten daarbij ook de andere wijzers los, bovendien zit er nu een lelijke deuk in de wijzerplaat. Jammer, maar helaas :X

Mvg,

Xavier

Je had beter een donor uurwerkje via de link kunnen kopen om mee te spelen!
Jammer hoor het was een erg mooi ding.

De wijzers kan je zo terugzetten, maar een gebroken secondewijzer is lastiger. Ik denk dat je daarvoor een vervanger moet zoeken. (Donor)
Een gedeukte wijzerplaat is ook erg, maar ooit heb ik een Glycine met een diepe deuk in de plaat gekocht (was een vage foto). Die heb ik uitgedeukt, door op een meegevende ondergrond (stapel stevig papier) te duwen en te tikken met een kunststof staafje en een klein hamertje.
Het resultaat is best goed!

Succes met het repareren, als dat niet lukt dan heeft Pebo5 misschien nog wat aan je uurwerkje voor onderdelen.

Hallo Andre,

Een donoruurwerkje had ik inderdaad op de dag dat je mailde bij Global Watch Straps gekocht, maar daaraan bleken de wijzers te ontbreken, dat ontdekte ik nog tijdig d.w.z. voor verzending … Gelukkig was GWS zo vriendelijk om de transactie ongedaan te willen maken. Ik kan je aanraden om daar eens te kijken/te kopen, ze hebben uurwerken, andere onderdelen, veel banden, en ook complete horloges, oud en factory samples, voor zeer interessante prijzen. Zie http://stores.ebay.com/Global-Watch-Straps

Ik ga afstand nemen van mijn Voumard door deze in onderdelen aan te bieden.

Mvg,

Xavier

Priveberichtje gestuurd, ter attendering op een op Ebay te koop staand Voumard uurwerk incl. wijzerplaat

Hallo.
Het is volbracht! De Voumard Vito 2000 loopt weer!

En zoals belooft, zou ik mijn Voumard, Vito 2000 tonen als uurwerk weer werkend was. Welnu na een lange periode is dat gelukt. Mede doordat de gevonden instrumentmaker gelukkig nog wat oude donor uurwerkjes had. Hieruit kon een Seconderad en een 3de Rad gebruikt worden. Het was een kostbare zaak, deze reparatie overschreed uiteindelijk meer dan 3 maal de aanschafwaarde (toen in de eerste helft van de jaren 70). Maar nu heb ik een uniek klokie (kroon op de bodem)en een survivour van toen de quartsboom op barste stond. Ik heb ook nog wat geprobeerd te pielen met photoshop en een ander icoon uit die tijd toegevoegd als nep advertentie. Helaas heb ik een foto gebruikt van een Citroën CX na de facelift (midden 80’s). Sorry maar toen ik gisternacht op mijn bedje lag besefte ik dat pas te laat. Maar in mijn fantasie heeft een advertentie er ongeveer zo uit kunnen zien. De link met de CX? Dit horloge werd verkocht als een z.g “Driverwatch” vandaar. O ja horloge loopt keurig op tijd en heeft een gangreserve van wel 52 uur!! Dus da’s prima gesmeerd.

1 like

Hij is prachtig.
Mooi dat het toch gelukt is om deze vintage weer een tweede leven te geven.

Heel mooi geworden dit bijzondere horloge (tu)

Gaaf horloge! Leuke advertentie ook (tu)
Ruim voor mijn tijd, maar ik heb een tijd in een cx mogen rijden (erna een bx). Zoveel comfort kom je tegenwoordig zelden nog tegen. Nice touch met de nummerplaat!

Grtz Melvin

Hallo Peter,

Proficiat, fijn te vernemen dat het je gelukt is om de Vito 2000 weer in oude staat te laten herstellen (kun je verraden wie dit gedaan heeft?). De pinhole band maakt deze ‘driver’s watch’ helemaal af. Heel veel plezier ermee!

(PS: mijn Vito 2000 is ‘met pensioen’…),

Vriendelijke groet,

Hoi Xavier,

Uiteraard, dit is de fa. Tijdloos uit Leiden. Link www.tijdloos-horloges.nl
Een geinige winkel waar je veel mooie vintage spullen vindt van 50’s badpakken, jurken, tot een kundige resturateur van vintage horloges en nog veel meer.
Heeft trouwens ook een mooie voorraad horloges voor verkoop.
Groet,
Peter.