Vraag over Ebay veiling, rechtstreeks verzoek tot aankoop

Niet huilen als het misgaat!!!

eBay tegenwoordig
ze gaan zelfs zo ver dat ,als er email adressen in de messages staan om buiten eBay in contact te komen , je direct een waarschuwing krijgt als verkoper , je gebanned wordt voor een maand en zelfs een final selling fee gepresenteerd krijgt als je je veiling voortijdig be=eindigd

dus wie komt er achter ?

Ik moet zeggen dat ik er als koper op ebay ook wel eens pissig word van dit soort praktijken. Heb je je zinnen gezet op een horloge en een (snipe)bod klaarstaan, wordt plotsklaps twee dagen voor het aflopen van de veiling de boel beëindigd, zogenaamd vanwege een fout in de aanbieding. Dan voel ik me behoorlijk genaaid. Ik zou als verkoper aan dit soort praktijken echt nooit meewerken, misschien loop je wel een veel hoger bod mis. De zeurpiet biedt maar lekker mee als hij hem graag wil hebben.

Klopt helemaal, dat mag dus wel van eBay. Staat in de verkoopvoorwaarden dat je voor 24u vh eind van de veiling je aanbieding ongestraft mag verwijderen.
Ook verkopers die menen dat de veiling laag blijft trekken regelmatig terug en komen vervolgens terug met hetzelfde artikelen met een ‘nu kopen’ prijs

1 like

Dit dus, gewoon de optie Buy Now toevoegen voor de ongeduldigen, voor een aardig hoger bedrag

2 likes

Inderdaad, precies dat heb ik laatst ook een keer gehad. Heb vervolgens van chagrijn meteen op die “nu kopen” knop geramd omdat de nu kopen prijs wel onder m’n maximumbod lag, maar een koopje was het niet echt meer.

Ik snap niet dat zulke mensen dan niet gewoon met een veel hoger startbod beginnen, de serieuze kopers schrik je daar toch echt niet mee af.

1 like

Dit kreeg ik laatst van ebay… het wordt wel degelijk gecontroleerd…

Waarschuwing over transacties buiten eBay om

Hallo samvertongen,
Hierbij laten we u weten dat bepaalde activiteiten op uw account mogelijk niet voldoen aan belangrijk eBay-beleid dat vereist dat alle transacties en betalingen moeten worden voltooid via eBay. Dit beleid bepaalt ook dat berichten aan/van andere eBay-leden niet mogen worden gebruikt om contactgegevens te delen.

Voor voorbeelden controleert u uw berichten van/aan andere leden op het volgende:

Item# 253210208133

Buyer: I pay you 550£ + 18£ postage with paypal and you send the watch to my adress…

Er is een heel goede reden voor dit beleid. Enkel transacties die via eBay verlopen, kunnen worden gedekt door de Geld-terug-garantie van eBay - een regeling die ervoor zorgt dat iedereen met vertrouwen kan kopen op eBay. eBay heeft veel moeite gedaan om u het perfecte object te helpen vinden en in contact te brengen met zeer goede verkopers. We willen met u blijven samenwerken om uw transacties te voltooien.

We begrijpen dat u mogelijk niet op de hoogte was van onze regels die bepalen dat het niet is toegestaan om contactgegevens te delen in berichten of aan te bieden om objecten buiten eBay om te kopen of verkopen. Om u te helpen succesvolle koopervaringen te hebben op eBay, moedigen we u aan om de details van het beleid te controleren, zodat u beter begrijpt wat u wel en niet mag doen als koper of verkoper in uw berichten en aanbiedingen. Momenteel wordt er geen verdere actie ondernomen tegen uw account; we willen u enkel informeren over het beleid. Zorg ervoor dat u deze richtlijnen volgt. Als u dat niet doet, kunnen we een aantal maatregelen opleggen, zoals uw koop- en verkoopprivileges beperken, sommige of al uw aanbiedingen beëindigen of niet weergeven in de zoekresultaten op eBay, de aanbiedingskosten niet terugbetalen voor aanbiedingen die niet werden weergegeven, uw beoordeling volgens de normen voor verkopers wijzigen en accountfuncties beperken.

Contacteer ons als u vragen hebt:
http://ocsnext.benl.ebay.be/ocs/cusr?query=3030

Bedankt,

eBay

Heb ik ook eens gedaan via de gewone bankrekening; risico is er dan alleen voor de koper.

nee mag niet want dan kunnen epay en gaypal geen provisie meer opstrijken.
accepteer nooit PayPal… het is niet bepaald je “pal” maar slechts het betaalsysteem van epay en als verkoper sta je extreem zwak.
laat maar overmaken, goedkoper voor iedereen behalve uiteraad voor gaypal

ik heb gruwelijke ervaringen met deze schoften die ik hier maar niet ga neerzetten…

2 likes

Ik laat mensen die onderhands bieden op een veiling altijd hun bod uitbrengen op de veiling. Als de prijs echt zo hoog is gaat niemand er overheen en anders pech gehad. Is het eerlijkst en als verkoper altijd de hoogste prijs.

3 likes

Ik persoonlijk zou altijd de afweging maken Paypal en eBay zijn zelf criminelen organisaties die de verkoper hun geld afhandig maken . Dus als je het op een andere manier kan regelen zeker , maar zoals met alles in het leven ,oppassen !
En als je een eigendom van jezelf buiten een veilig om wilt verkopen , is dat gewoon een normale gang van zaken doen , daar heeft eBay niks over te zeggen . Mogen of niet mogen heeft hier niks mee te maken .

1 like

Als het zoals je zegt criminelen organisaties zijn, waarom plaatsje daar dan wel op?
Wel de lusten maar niet de lasten.

1 like

Wou je grappig zijn of ben je gewoon echt te stom om te schijten ?

1 like

Niet bepaald,

wat er gezegd wordt klopt helemaal
dit bedrijf deugt gewoon niet, dat er geld verdiend moet worden begrijpt iedereen maar op zo’n in en in pertinent smerige manier…

zoals
provisie betalen over betalingen via PayPal…wellicht nog goed te praten als dat geld via een creditcard komt
en opnieuw provisie betalen als je betaald met geld waar je al provisie over betaald hebt…ja serieus
kopersbescherming… hahaha… ik kreeg voor 500 dollar iemands vuilnis hier binnen…
nee er was geleverd zei gaypal… dag geld

1 like

Het is duidelijk dat jouw wereld bestaat prachtige zaken zonder oplichterij.
ga maar eens een poosje handelen en accepteer geld via deze smeerlappen.

1 like

Waarom noem je iets gaypal? Dat is de vraag, vermoed ik. Vraag ik me ook af.

2 likes

Denk uit frustratie enigszins verkeerde woordkeuze gemaakt denk dat @Coinoperator ‘Galpal’ bedoelde . Maar begrijp de frustratie wel. Als er wat aan de hand is zorgt Paypal er wel voor dat zei hun geld krijgen. Kan zelf helaas ook meepraten over de ellende die Paypal heet

Om terug on-topic te gaan: ik zou verzoeken het betreffende bod via ebay te plaatsen. Je hebt dan kans op een nog hogere opbrengst. Als de koper dat niet wil, kun je onder voorwaarde dat de koper via overschrijving of paypal f&f alsnog buitenom handelen. Buiten ebay met reguliere paypal raad ik af: kans op oplichting (en dan dus zonder redelijke bescherming) is te groot.

En off-topic: let bij de combi ebay-paypal ook op wanneer je niet met euro’s afrekent. Zo deed ik een tijdje terug een aankoop waarbij ik in Engelse ponden af moest rekenen. Ebay gaf daarbij een bepaalde koers in Euro’s aan. Het bedrag dat vervolgens via paypal werd afgeschreven, was meer dan € 100 hoger (ruim 5% t.o.v. aankoopbedrag).

Mijn advies… doe waar je jezelf prettig bij voelt. Ik kan je nog meegeven dat eBay bij eventuele problemen niets voor je doet. Ze verwijzen dan automatisch naar je Paypal ‘kopersbescherming’ die imo niet waterdicht is.

ja PayPal is van ebay
wij van wc eend.