Vraag over mijn skeleton horloge

Hoi allen! Door mijn zoektocht op het internet ben ik op jullie forum beland. Ik heb denk ik 1-2 jaar geleden een skeleton watch gekocht van het merk Davis. Het model is een Davis 0898. Het is een lekker, fijn en mooi horloge maar heeft 1 probleem. Soms tikt hij niet meer! Het is een horloge dat handmatig opgedraaid moet worden, en dit werkt allemaal prima, ook de veer werkt goed. Echter, als ik hem draag wil de horloge nog wel eens stilvallen, wat gek is aangezien hij (volgens mij) niet afhankelijk is van beweging om te kunnen tikken.

Heeft een van jullie experts misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben namelijk geen expert en horloge termen zeggen mij (helaas) ook nog niks.

Hartelijke groet!

PS. als jullie meer informatie nodig hebben, laat het mij dan even weten.

1 like

Volgens mij mag je 1 foto plaatsen per nieuwe post. Dat helpt altijd. :slight_smile: De uurwerken die in Davis horloges zitten zijn niet echt state-of-the-art, en reparatie is iets waar niet iedereen zijn fikken aan zal willen branden. Het klinkt alsof het horloge gewoon een volledige servicebeurt nodig heeft.

Iemand met een analyse/afregel-apparaat zoals van Weishi of Witschi, en wat ervaring op dit gebied, zal je heel snel kunnen vertellen hoe het uurwerk er ongeveer aan toe is zonder het te openen.

Hoi Peter, dank je voor je bericht! Ik heb nu een foto van de achterkant toegevoegd.

Ik merk dat hij prima tikt als hij op het kastje ligt nu. Maar zodra ik hem draag en af en toe beweeg, stopt hij volgens mij. Ik las iets over afstelling of iets? Het horloge is vrij weinig gebruikt en is niet oud, denk je dat zo’n horloge dan toch nog een beurt nodig heeft?

Het probleem is, dat dit een Chinees of Indiaas uurwerk zal zijn; waar je een beetje geluk moet hebben met hoe - en door wie - het in elkaar gezet is.

Als je in regio 010 woont wil ik hem wel even uitlezen, dan weten we snel meer. Of ik hem ook wil servicen is een ander verhaal. :wink:

Het scheelt dat ik aan de andere kant van het land woon, haha (huillach). Als ik met dit naar een juwelier in ons dorp breng (regio 0575 :stuck_out_tongue:), denk je dat ze hier niks mee (willen) doen?

Alleen als ze zelf een horlogemaker in dienst hebben, een juwelier is meer van de spiegeltjes en kraaltjes normaliter. :wink: Ik vis even een linkje tevoorschijn voor je, moment.

2 likes

Niets meer aan toe te voegen, @PeterLC is horlogemaker dus die weet waarover hij het heeft.

Rest er niets meer dan je succes te wensen met het vinden van iemand in de buurt.

1 like

Wow top! Ik heb geluk dat er iemand (redelijk) in de buurt zit, ik denk 20 minuutjes rijden. We zijn wel wat gewend hier :laughing:

Super bedankt en zodra ik een update heb laat ik het jullie weten. @PeterLC hartelijk bedankt!

2 likes

Mooi man, lekker dat je wat in de buurt hebt kunnen vinden.
Hopen dat het meevalt, we horen het graag :+1:

1 like