Vraagje over Speedy reduced

Ik vind de maat ook prachtig joh. Dat alsmaar groter hoeft voor mij niet. Prachtig, bescheiden, automaatje bovendien. Heel leuk iconisch horloge. Top!

2 likes

Mooie lerenband erom en klaar, veel plezier ervan :slight_smile:

4 likes

Heeft hier iemand nog het antwoord op? @PeterLC?

Owja, ik ben verliefd…

3 likes

Wat bedoel je met wel of niet goed zijn om hem te laten lopen??

Nee, het is niet goed om de chronofunctie altijd te laten lopen.
Meer slijtage, lagere nauwkeurigheid, kortere gangreserve.

2 likes

Daar was ik al bang voor.
Ach, zonder is het horloge net zo mooi.

Bedankt!

1 like

Zijn er mensen die continu de chrono laten lopen…?? Zonder dat ze iets ā€˜meten’ maar slechts voor de looks? Ik zou dat echt nooit doen. Als ik iemands chrono zou zien lopen zou ik hem erop attenderen, en als ie dan zegt: ā€˜ja vind ik er wel geinig uitzien’ zou ik denken dat die eigenaar niet helemaal compleet is🤣

Jij koopt je duiker ook om mee te duiken?
Ik zal je de volgende keer er op attenderen dat je in het water hoort te liggen op het moment dat je een duiker om de pols draagt :grin:

1 like

ā€œLet it run if it has a vertical (de)clutch, donĀ“t let it run if it has a conventional crash gear engagementā€.

ā€œDon’t know about your particular watch but the Seiko 6139 6138 chronos give advise to run the chrono to prevent wear to the clutch mechanism. Do a search on the SCWF for more infoā€

Dus als er geen Seiko op de wijzerplaat staat: beter niet. Volledigheidshalve: Als het een Seiko 6139 of 6138 is: beter wel.

1 like

Haha nee, dat vergelijking gaat scheef: ik vind chrono’s niet stom, integendeel. Ach never mind. Als je er plezier aan hebt, helemaal prima toch :slight_smile:

1 like

Hell no! Juist erg mooi, zeker voor een chronograaf. Gefeliciteerd!

1 like