Hallo medeforumers,
op tradera zag ik deze 'Bulova Day Date 2 tone staan voor een zacht prijsje. Gezien ik vooral bezig ben met het zelf onderhouden van vintage uurwerkjes sloeg ik toch maar toe en heb deze sinds gisteren in huis.
Ikzelf denk echter dat het ene en andere niet klopt aan het uurwerk.
- de kroon is niet gesigneerd.
- de band is niet origineel , de endlinks zijn hol en passen voor geen meter en zijn ook niet passend te krijgen door bijplooien.
- Het uurwerk lijkt mij in eerste instantie een pak 'groter op de pols dan mijn rolex datejust. De doormeter van de kast heb ik nagemeten en die is toch 36 mm, om heel correct te zijn 36,18 mm
- uurwerk dat erin tikt is een ETA 2834-2 Cw8 non hacking
- Rotor is gesigneerd ‘bulova 17 jewels P8’
- wijzerplaat is aangetast en mss overweeg ik ze te laten opmaken door atelier meeus in antwerpen want als ik zoek naar een donor zijn die meestal nog in slechtere staat of ook redails. Dan heb ik liever deze wijzerplaat in zijn oorspronkelijke staat opgemaakt.
- De wijzerplaat is gesigneerd Bulova met verhoogd logo Day & Date onderaan Automatic en swiss made.
Ik weet dat er weinig door Bulova gedocumenteerde info te vinden is over dat het een kluwe is van valkuilen dus heb ik alleen een paar vragen :
- In hoeverre klopt deze day date? Kast wijzers, uurwerk …
- Heeft iemand een link naar een andere lees betere wijzerplaat of enig idee van de prijs voor het opmaken van deze wijzerplaat? Is het de moeite deze kosten te doen?
- Welke endlinks heb ik nodig?
Ik hoor het graag van jullie kenners
Foto’s :