Vreemde manier van afbetalen

Het gaat wel over horloges :wink:

Zelfde tafel waarmee andere horloges fotograferen, zelfde telefoonnummer als in advertentie.

Waarschijnlijk geen website vermelding, omdat je daarvoor moet betalen op MP.

EDIT: Is die Mercedes M-Klasse niets voor jou? :wink:

1 Week actief op MP en dan al zulke pretenties
 Melding maken bij MP en eventueel ook aangifte doen, want dit is te krankjorum voor woorden.

Aangifte doen?

Je kan alleen aangifte doen als je slachtoffer bent geworden van een strafbaar feit.

haha ja een week actie fen goed geld proberen te verdienen
 lol

Ik vraag me af of de handelwijze van de verkoper wel door de beugel kan. Een afbetalingsregeling lijkt me een optie als de koper het bedrag niet ineens kan ophoesten. Deze verkoper biedt zijn waar alleen op basis van afbetaling aan, waardoor hij tot de laatste termijn de eigenaar blijft. Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt.

Idioot natuurlijk.

Maar je zou sowieso geen horloges moeten kopen als je het geld niet hebt.

Daddel.

2 likes

Gewoon ‘pawnshop’ toestanden. Moet je maar net leuk vinden.
In Amerika ‘normaal’ , hier niet.

Mooi voor tokkies zonder geld :slight_smile:
Naast deze onderneming zullen ze ook nog een ‘repo’ onderneming ernaast runnen om de zaakjes terug te halen bij achterstallige betalingen.

Dat heet huurkoop, maar dan heb je al wel het gebruik van het product. In dit geval krijg je het product pas in handen (om je pols) als je alle termijnen hebt betaald. Dat is gewoon sparen bij een niet-financiële instelling.

Hoe legaal is dat precies?

Huurkoop? Dat is gewoon een legale vorm, een soort leaseconstructie, maar dan waarbij aan het eind van de looptijd de huurder het product in bezit krijgt. Skala was vroeger een bekend bedrijf dat TV’s en witgoed verhuurde voor mensen die wel nieuwe spullen wilden, maar het niet in 1 keer konden betalen.

In het geval van sparen voor een horloge is het ook gewoon legaal, is gewoon een overeenkomst tussen 2 particulieren (zeg ik met mijn beperkte kennis hiervan). Ik zou het alleen bij zo’n bedrijf wel goed vast laten leggen, en dan zijn de notariskosten al weer zo duur dat het geen zin heeft. Gewoon zelf sparen bij een bank is veiliger. Heb je genoeg, dan pas op zoek naar een mooie klok (of auto, of tv, of vakantie).

Inderdaad, als de koper het product niet in een keer kan betalen. Maar zoals ik al zei: als je dat wel kunt, dan mag je als bedrijf de koper toch geen afbetalingsregeling opdringen? Dan moet je hem toch ook de mogelijkheid bieden de vraagprijs in Ă©Ă©n keer te voldoen? Of zie ik dat verkeerd? :confused:

Een verkoper bepaalt de voorwaarden waaronder hij wil verkopen. Als je dat als klant niet bevalt, dan koop je het niet of je gaat onderhandelen.

Dit is trouwens wel een grijs gebied omdat het erg riekt naar bankactiviteiten, en om dat goed uit te voeren moet je ook zo geregistreerd zijn.