Vrijdag plaatjes dag ... :-)

Ik vind deze wel mooi

gr Pieter

't Blijft fascinerend, hè, Omega in de ruimtevaart.

Beste Forumleden,

vandaag een poljot wekker…handopwinding…

een fijne dag allemaal!,

groet, landrover110

p.s. het bandje zal in de loop van de dag vervangen worden…ik denk in een natostrap…of donker leer…

Na het debacle van afgelopen woensdag vandaag maar iets om waar minder snel een kras op komt:

Subs in natuurlijke habitat

gr,

Vncnt

Deze staan nog steeds te koop :slight_smile:

Ik vind dit de mooiste foto die ik deze week gemaakt heb:

Nu ik toch in mijn album zit te kijken eentje uit de oude doos:


Was het maar weer zomer!

Fijn weekend allemaal!

Groeten,

Stefan


Ik had hem nog niet laten zien, maar de foto’s van mijn recentste aanwinst zijn leuk geworden:

Groeten,

Martin

Fijn weekend

Stephan

Inderdaad een mooie foto Martin. Ik vind het altijd lastig foto’s bij beperkt licht scherp te houden. Als de belichting te hoog staat komt er snel “ruis” op de foto en moet je de camera erg stil houden, en als de belichting te laag staat zijn de foto’s simpelweg te donker. En dan nog de reflectie in het glas…
Kun je aangeven hoe je bovenstaatnde bij deze foto hebt voorkomen?

Groeten,

Enthousiaste amateur-fotograaf Stefan.

Ik gebruik overigens een Panasonic FZ28 hybride camera, omdat ik een DSRL te zwaar en te duur vond om mee te nemen op vakantie.

Nu eens geen Parnis, lol

Grtz Sjef

Deze vind ik toch wel aardig

Deze week is bij mij “oudeknollenweek”.
Vandaag maar weer eens mijn Omega-stemvork.

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

hij blijft mooi !!!

van het weekend komt de oris ook weer eens aan de beurt, die ligt er maar zielig bij :smiley:

Dit is een mooi plaatje…

:smiley:

Mijn BFK

Hoi Stefan,

Leuk dat je er naar vraagt, want ik vind het enorm leuk om hier mee te experimenteren!

Ten eerste heb ik een licht tent gebruikt, met zwarte achtergrond. Twee daglicht spotjes zorgen voor geplaatst licht, op de plaat in dit geval. Dit licht gaat door de tent om het mooi diffuus te houden.
Daarbij zorg ik hier ervoor dat het meeste licht via de wijzerplaatplaat richting lens komt, en daardoor wordt de rest bewust onderbelicht.

Sluitertijd was niet echt laag, want alle foto’s zijn uit de hand genomen. Exif info is helaas weg, dus ik kan het niet meer checken. Het zal waarschijnlijk rond de 1/60-1/100e liggen. Deze continu licht foto’s neem ik meestal op automatische belichting, die ik eventueel nog 0,3 of 0,7 stop onder- of overbelicht om het juiste resultaat te krijgen.

Veel proberen is het devies. Bij dit soort pogingen maak ik vaak wel 100 foto’s om er 10 over te houden.

Sinds kort gooi ik er ook nog een beetje fotoshop over heen, waarbij ik alleen de ‘levels’ een beetje bijregel om fletsheid te voorkomen, en kleine belichting correcties te doen, zodat bijv de achtergrond helemaal zwart wordt.

Van de tweede versie van dezelfde opname, met ietsje meer licht,(spotjes wat verplaatst) heb ik nog wel de gegevens:

groeten,

Martin