Haha, is makkelijk.
Lene lovich met Say When.
Wat heb ik nu gewonnen?
En inderdaad, een album van “haar”. Ietwat aangezet door het album van Herman Brood dat ik hier onlangs zag
Goedemorgen plaatjesvrienden.
Vandaag een stuk plezier van vroeger.
Marrillion. En dan natuurlijk wel Marrillion met Fish.
Wat heb ik vroeger veel plezier aan deze band beleeft.
Veel concerten bezocht in binnen en buitenland,
en altijd waar voor je geld.
Altijd een stel gepassioneerde muzikanten met een frontman die niet met zijn beroep, maar met z’n roeping bezig was.
Fish., Vroeger de grote vriendelijke reus.
Tegenwoordig een vriendelijke kabouter die op z’n best is bij kleine intieme concerten waar hij bijna net zo veel verteld, als dat ie zingt, maar waar dan wel nog steeds de passie vanaf spat.
Enjoy
Dat zijn wat mij betreft de echte helden. Zo ben ik de afgelopen paar jaar twee maal naar een concert van Benny Golson gegaan. De beste man (groot tenorsaxofonist van o.a. de Jazzmessengers) is eind 80 en elk concert dat-ie speelt bestaat voor de helft uit verhalen vertellen en de andere helft uit muziek maken. Bij muzikanten die hun strepen al verdiend hebben vind ik dat alleen maar mooi. Ik kom voor de hele ervaring, de muziek is daar maar een deel van.
Dat is precies,maar dan ook precies mijn idee.
In een intieme setting naar een van je voormalige muzikale helden luisteren, die van elke song de ontstaansgeschiedenis verteld op een manier die je doet geloven dat hij het puur tegen jou heeft.
Veel geweldiger gaat het niet worden.
Da’s een pilaar van de hardbop! Fantastische plaat. Met veelal stukken van de hand van Golson! Genieten!!
En zo lekker toegankelijk
Bertus. Zo niet de’ dan toch zeker één van de meest sympathieke muzikanten die Nederland ooit gekend heeft.
En, die man eet, drinkt, en ademt saxofoon.
Leuk, vrijdagtopic van @Eddie, goed idee.
Ik doe weer een bijdrage.
Egyption Reggae is bekend. Leuk nummer.
Ik heb Jonathan Richman live en solo mogen zien in de Rotterdamse Eksit.
80er jaren.
Je geeft me meer eer dan ik verdien.
Vrijdag plaatjesdag bestaat al jaren.
En elk jaar begint er een nieuwe aflevering.
Dit jaar viel 01-01 2021 op een vrijdag
En, toevallig was ik het eerste uit mijn nest die dag
Blijf vooral elke week je bijdragen posten.
Laten we dit topic vooral levend houden
Doe ik.
Goed idee.
@Meccano
Sweet memories, eind jaren 70 een concert van the Modern Lovers samen met heer Richman mogen bijwonen. Dat was toen in Lantaren-Venster (ook Rotterdam).