Weer een classic. Peter Gabriel nog zanger en Phil Collins nog de drummer. Mooi weekeind alvast !
Goedemorgen platenbazen
All green, een mooie cross over tussen soul en reggae afgetopt met een lekker bakkie koffie.
Nice watch. Mooie kleuren combo. Plaat keuze
Beste muziekvrienden,
Vandaag is Jazz dag, met Michael Garson en het prachtige Jazz at the Pawnshop.
Zoals jullie weten is de eerste CD in 1982 uitgekomen en het geluid liet nog veel te wensen over. Het klonk erg blikkerig met een slechte klankbalans en 0 diepte!
Beide CD’S zijn uit 1986 en klinken vandaag de dag nog steeds erg goed. ik ben lang op zoek geweest naar deze CD’s ( ik was 25 in 1986), omdat ik in die tijd veel met geluidsapparatuur en mooie opnames bezig was.
Serendipity is opgenomen door prof. Johnson op het label Reference Recordings en Jazz at the Pawnshop op Proprius. Beide labels stonden destijds bekend als de reference door hun opnamekwaliteit.
Alvast een heel goed weekend.
Thnx, inderdaad drie van mijn favoriete dingen in 1 beeld
Je zou kunnen kijken of er en heruitgave is geweest van de originele masters, die waren nog wel vaak op analoge mastertape. Kan best zijn dat die nog eens een mooie transfer is gedaan naar DSD of high res (24/96 of beter).
Dank voor je bericht, maar ik heb beide CD’s ongeveer 35 jaar in bezit en geniet er nog steeds van, voor mij voldoende zo.
Ik ben niet echt een fan van de Stones, maar er is één album dat ik wel goed vind. Hun allereerste! Ze moesten toen zelfs nog aangekondigd en gepromoot worden! Hoe de tijden kunnen veranderen…
Ooit op LP gehad en is zoek geraakt, nu alleen nog de CD uitgave van 1986…
En dan net het horloge op Brian Jones leggen, .
Mijn favoriete Stone.
Je hebt gelijk, dat is niet netjes.
Foto aangepast!
Legendarische opname met een mooi verhaal. Ik heb de Naxos DSD reissue. Die klinkt mooi. De schoonheid zit vooral in de sfeer en niet in de keiharde audio kwaliteit of muzikale topprestatie. Wel veel transparanter dan de originele CD uitgave.
Mee eens, de sfeer is ongeëvenaard.
Als de CD opstaat en je doet je ogen dicht waan je jezelf aanwezig. Geroezemoes, geklap, maar ook het geluid van de kassa hoor je goed. Ondanks de live uitvoering toch heel veel details. Veel emotie en daar gaat het om.