Vroeger moest ik niks hebben van Rita Reys, en Pim Jacobs zat gewoon bij ome Willem. Not cool at all…
Nu 40 jaar later, gaandeweg jazz ontdekt, kom ik erachter hoe goed Rita was. Als zij amerikaanse was ipv een “poldermeisje”, was ze zeker top of bill geweest denk ik. Voor mij is ze van wereldformaat in ieder geval.
Deze kerstplaat gevonden in de kringloop voor 4 euro. Dat is een goede koop imho.
Vandaag Nederlandstalige muziek. Maar dan wel van een veelzijdig artiest. Vooral bekend geworden met deze plaat vol met “zeemansliederen”. Is heb hem ook ooit zien optreden als leadzanger bij een integrale uitvoering van Joe’s Garage (Zappa) in 's Hertogenbosch. Legendarisch concert waar hij samen met Frans van Deursen (van de serie; In de Vlaamsche pot) de show stal.
Dit is een heerlijke rauwe jamsessie, zonder publiek, van ‘That Little Ol’ Band from Texas’. Ondertussen even lekker bladerend door het ontzettend coole boek van The Reverend Billy G.
Raw was de laatste opname ooit met bassist Dusty Hill. De drie mannen waren ruim 50 jaar bij elkaar, als band en man, wat hebben ze een hoop lekkere muziek gemaakt, vind ik dan.