Vrijdag plaatjesdag 2023

Een oude Pink Floyd plaat uit 1970, “Atom Heart Mother”.

Deze hoes ( waar mijn foto geen goed voorbeeld van is) is ontworpen door HIPGNOSIS. Op dit moment is er een tentoonstelling van dit ontwerpbureau in Het Groninger Museum.

12 likes

Nog op de valreep…bijna vergeten te plaatsen :scream:

12 likes

Druk gisteren dus dagje te laat. :roll_eyes::slightly_smiling_face:

13 likes

Alweer plaatjesdag muziekvrienden.
Vandaag maar eens rustig aan beginnen.
Prachtige melodieuze symfo, met wel erg stichtelijke teksten.
Gelukkig kun je je daar voor afsluiten.

10 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Mijn Clerc op de pols van…

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

10 likes

Geel LP’s meer en zelfs de duizenden cd’s opgeborgen in de schuur, ben slaaf van spotify geworden…

11 likes

Jammer.

Klopt, te druk om mezelf even de rust geven om van muziek te genieten zoals ooit, wel veel muziek luisteren elke dag (thuiswerken met spotify aan 10 uur lang…).

1 like

Ik doe mee, ook hier rustige muziek.:+1:
Fijne en muziekale dag allemaal.

11 likes

Ik hou van analoge klassieke opnames. Vooral uit de jaren 60 en 70. Gelukkig staan de kringloop winkels er vol mee.

13 likes

Ik ook

12 likes

13 likes

Wat blijft dit toch een geweldig album.

13 likes

Wat een parel weer!

10 likes

Net op de terugweg van de winkel bij de platenzaak gestopt. Drie enorm verschillende genres wel, maar 2 stonden al een tijdje hoog op de verlanglijst

En daarna op de fiets onverwachts mijn favoriete producer tegengekomen. Kon het niet laten even om een foto te vragen

8 likes

Hier nog een keer dezelfde, maar dan mét horloge.

12 likes

12 likes

12 likes

En wederom een overlijden te betreuren.
Tom Verlaine, een van de talentvolle gitaristen van de Television.
Toptijd van de Television; eind 1970, u weet wel, New York, CBGB’s, Ramones en Talking Heads. O ja, en Blondie, Iggy Pop, enz en enz.

Hij heeft mooie soloplaten gemaakt en was regelmatig gastgitarist. Bijvoorbeeld op platen en optredens van Patti Smith.

11 likes

Niet alleen een zweedse schoonheid Agnes Obel maar een prachtige stem , echt een aanrader.

Fijn weekend.

14 likes