Een oude Pink Floyd plaat uit 1970, “Atom Heart Mother”.
Deze hoes ( waar mijn foto geen goed voorbeeld van is) is ontworpen door HIPGNOSIS. Op dit moment is er een tentoonstelling van dit ontwerpbureau in Het Groninger Museum.
Een oude Pink Floyd plaat uit 1970, “Atom Heart Mother”.
Deze hoes ( waar mijn foto geen goed voorbeeld van is) is ontworpen door HIPGNOSIS. Op dit moment is er een tentoonstelling van dit ontwerpbureau in Het Groninger Museum.
Alweer plaatjesdag muziekvrienden.
Vandaag maar eens rustig aan beginnen.
Prachtige melodieuze symfo, met wel erg stichtelijke teksten.
Gelukkig kun je je daar voor afsluiten.
Jammer.
Klopt, te druk om mezelf even de rust geven om van muziek te genieten zoals ooit, wel veel muziek luisteren elke dag (thuiswerken met spotify aan 10 uur lang…).
Ik hou van analoge klassieke opnames. Vooral uit de jaren 60 en 70. Gelukkig staan de kringloop winkels er vol mee.
Net op de terugweg van de winkel bij de platenzaak gestopt. Drie enorm verschillende genres wel, maar 2 stonden al een tijdje hoog op de verlanglijst
En daarna op de fiets onverwachts mijn favoriete producer tegengekomen. Kon het niet laten even om een foto te vragen
En wederom een overlijden te betreuren.
Tom Verlaine, een van de talentvolle gitaristen van de Television.
Toptijd van de Television; eind 1970, u weet wel, New York, CBGB’s, Ramones en Talking Heads. O ja, en Blondie, Iggy Pop, enz en enz.
Hij heeft mooie soloplaten gemaakt en was regelmatig gastgitarist. Bijvoorbeeld op platen en optredens van Patti Smith.