Mijn echtgenote weer wat later uitzoeken, met een van haar favoriete horloges er bij,
Goedemorgen plaatjesvrienden.
Daar zijn we weer met een nieuwe plaatjesdag.
Vandaag zo’n oer-elpee uit een grijs verleden.
Toen een bak herrie nog net iets meer voorstelde dan alleen maar een bak herrie.
Al dachten onze ouders daar toen ook wel anders over.
Geniet van Iron Butterfly.
GM HF, PD!
Amarok van Mike Oldfield.
Het is één lang nummer met heel veel verrassende muzikale ontwikkelingen. En genot om te luisteren met een goede koptelefoon.
Nog een overblijfsel uit mijn audio tijd begin jaren ‘90. Mooie CD om je CD speler, versterker, luidsprekers, interlink kabel en speaker kabels mee te testen.
Klinkt ouderwets allemaal tegenwoordig, maar vroegâh was er geen BT en streaming!
Voor wie het leuk vindt; vanaf 1:42 zijn er 7 bassen te horen. Met name de 4e, 5e en 7e zijn lastig te horen míts je dus goede apparatuur had! Tegenwoordig met codecs en DSP’s kunnen ze dat makkelijker reproduceren, maar klinkt toch anders.
Ik dwaal af….
Fijne vrijdag en weekend allemaal!
Heerlijk. Flink veel gedraaid in m’n jeugd icm bepaalde uhm ‘versterkende middelen’. Een hele kant van een LP…te gek man.
Dit meesterwerk van een van m’n absoluut favoriete artiesten, de veel te jong gestorven Tom Petty. Dit zijn de alternatieve versies van de nummers op het oorspronkelijke album. Dit album luistert alsof je erbij bent. Heerlijk!
Fijne vrijdag!
Goedemorgen muziekvrienden,
Vandaag weer de Thom Rotella Band, wellicht de mooiste muziek die ik ken.
Alvast een geweldig weekend.
Gisteravond in Eibergen naar een optreden geweest van the Preacher Men. Één van de leukere Nederlandse Jazz bandjes.
Uiteraard twee CD’s van ze gekocht
Van Sony of Marantz?
Uhm…iets relaxter.
Topartiest inderdaad. Begin jaren ‘90 ool ‘gewoon’ te horen op radio 3 (great white open en free fallin’)!
JJ mijn all-time favorite artiest. Als ik onverhoopt ooit de onmogelijke keuze zou moeten maken dat ik nog maar naar één artiest mocht luisteren de rest van mijn leven dan is dat zonder aarzeling en nadenken JJ!
Ben ook super tevreden en trots dat ik hem in 1994 live heb mogen zien en horen spelen in Den Haag.
Beide toppers helaas niet meer onder ons…