Vrijdag plaatjesdag 2024

Muddy Waters, Howlin’ Wolf, John Lee Hooker, Willie Dixon, Albert King en Etta James.
En veel andere, misschien minder bekende, blues artiesten.

17 likes

Dit is het antwoord op Giddy-up-go van Red Sovine (Nederlandse versie van Cowboy Gerard). In dat liedje komt de truckchauffeur na een rit thuis en dan zijn zijn vrouw en zoontje vertrokken. In dit liedje van Minnie Pearl wordt verteld waarom die vrouw met haar zoontje uit huis vertrokken zijn. De zoon komen we later in beide liedjes nog een keer tegen als pa de splinternieuwe truck van zijn zoon met de naam Giddy-up-go onderweg spot. Als kind kreeg ik op dat moment altijd koude rillingen…
Singletje is uit 1966.

18 likes

Ja, zeker mooi. Alleen zal het woord niet geaccepteerd wordt vanwege een taalfout.

3 likes

Deze opmerking voegt niets toe toch! Hou het gezellig… :beers: cheers.

1 like

Helemaal mee eens :+1:
Heb je de zw/w poster er ook nog bij?
Ik had die boven mijn bed maar is ondertussen allang weg :nerd_face:

1 like

Wat bedoel je precies?

One hit wonders…

1 like

Ah, ik snap hem :ok_hand:

1 like

zo verging het mij vermoedelijk ook. Wel zitten er nog de A4tjes en nota’s bij maar die poster: helaas. Kocht wel vrij recent de CD uitvoering, en die is precies zoals het optreden toen verliep. Dan hoor je dus opeens dat er toch nog wel het e.e.a. geknipt er verplaatst is in de volgorde. Maar blijft een prachtige plaat.

1 like

Molchat Doma tijdens het leggen van de Efteling Wasgij-puzzel

17 likes

Sorry tis zaterdag, maar toch heerlijk aan t genieten.

14 likes

Toch wel met een kop koffie en krentenbol er bij?

1 like

Die heb ik vanmorgen al op, nu met een biertje (Radler) in de tuin :wink:

1 like

Gisteren helaas niet in de gelegenheid geweest om een plaatje te plaatsen, dan maar vandaag…
Zwitsers staan om veel bekend, maar niet om hun muziek. De enige symfonist die, voorzover ik heb kunnen ontdekken, enig gewicht in de schaal legt is Hans Huber (1852-1921), die acht stuks op zijn naam heeft staan. De zevende is, als je van laat-romantiek houdt, nog wel de moeite waard.
Erbij een Omega DeVille uit 1990 met een zeer mooie godron wp.

16 likes

Tis zaterdag, kan echt niet meer :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Geniet er van en mooi horloge :heart_eyes:

1 like

Vroeg, laat, kies maar…
Voor nu even de laatste voor de vakantie,
Steven Wilson onder het genot van een gouden ij :beers:
Fijne vrijdag en tot over twee weken😎

19 likes

15 likes

De jongens van Rush nog maar eens.
Fijne plaatjesdag allemaal.

15 likes

Allemaal een super relaxed weekend lieve HF’ers

Met deze langspelert gaat dat zeker en vast lukken.

13 likes

Mooie plaatjesdag vandaag en een alvast een super weekeind

14 likes