Als je de batterij plaatst wordt er een hendeltje opzij geschoven, zie je wel als je het doet. Dat is een schakelaartje met drie standen. 1: zonder batterij. 2: mét batterij. 3: mét geplaatste klem. Het horloge doet het alleen goed met dat schakelaartje in positie 3. Op dat schakelaartje/hendeltje zit een nokje dat tegen een platte veer duwt. (je ziet het gebeuren als je de batterij plaatst) ik heb die veer opgetild en over het nokje heen geduwd, zodat de hendel in positie drie gedwongen wordt. Zo functioneert het horloge ook zonder klem op de juiste manier.
Ja hij moet een piep geven geloof ik en de led moet gaan knipperen. Je moet zeker weten dat die schakelaar in de derde positie zit. Maar goed gedaan tot zover
De led knipper wel 1 x als ik de a button indruk om aan te geven dat hij op standaard tijd staat en niet op zomertijd(dan knippert hij 2x) Als ik de b ingedrukt houdt dan geen knipperende led of piep
Knop rechtsboven even ingedrukt houden. Piep en de secondewijzer gaat naar de 12. Na enige tijd wijst ie de signaalsterkte aan en gaat de led knipperen. Na een hele poos wordt er met een piep gemeld dat de synchronisatie klaar is of mislukt. Zo zou het moeten gaan.
Ik heb net vernomen dat de radio controlled functie van citizen al bijna 2 jaar niet meer wordt ondersteund door citizen.
Dus niet zo vreemd dat ik het niet aan de praat kreeg
Ook mij is het (eindelijk) gelukt om m aan de praat te krijgen😬 Was nog een werkje omdat de ‘schakelaar’ niet goed contact maakte. Nieuwe batterij erin gedaan volgens instructies, waarvoor dank @MartijnV!
Niet moeders mooiste meer maar toch wel een iconisch ding op zich, ik ben d’r blij mee😬