Vroeger was alles beter, je eerste automaat

cool! heb je hem nog steeds?

Deze Seiko Aviator (SNK809) was in 2012 mijn eerste automaat.

Daarvoor had ik alleen quartz horloges. Inmiddels heb ik drie automaten en is de vierde op komst.
Hmm, misschien moet ik toch eens mijn gebruikersnaam op het forum veranderen :smiley:

maart 2013…

1 like

2001 Longines Oposition,bij Türler in Zürich gekocht toen ik nog voor Swissair werkte en mijn Casio stuk ging op cursus in Zürich. 11 jaar lang 24/7 gedragen en toen begon ze achter te lopen. Binnengedaan voor onderhoud en prijs, 2 de automaat gekocht, Longines Hydro Conquest en tevens dit forum ontdekt.

Jazeker, deze krijgt de meeste polstijd momenteel. Ik vind het een gave klok, lekker fors en de blauwe wijzerplaat heeft een mooie diepe kleur. De band is ook van een aangename kwaliteit, toppertje wat mij betreft!

Telt een kinetic ook als automaat, de rotor moet immers rond :wink:
Volgens mij heb ik deze ergens rond de eeuw wisseling aangeschaft.

Volgens mij was mijn eerste automaat een Zeno. Heb er geen plaatje meer van…

Zoiets had ik ook, in de jaren 80 :slight_smile: Was 13 of 14 ofzo, lang voor gespaard iig. Kochtte je voor Hfl 90,-- Mijne heb ik ook niet meer, maar heb wel weer een 5je, gewoon, omdat het kan :slight_smile:

Mijn eerste automaat:

http://www.trouwautos-elburg.nl/listing/daf-33/

Hendrik

Bij mij begon het 6 jaar geleden toen ik deze Edox Les Vauberts kreeg voor mijn 18e verjaardag.
Ik draag hem niet meer zo vaak omdat ik helemaal weg ben van mijn Precista PRS18Q waarbij ik lekker nato bandjes kan wisselen.

Toevallig heb ik hem vandaag om de pols.

Het is in ieder geval een horloge dat nooit weg zal gaan.

1 like

Up :grin:

4 likes

Dat was de SNK809. Maar ik heb er nooit een klik mee gehad en hem vrij snel weer verkocht. Gelukkig op Catawiki kunnen verkopen met een smerige winst :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

:joy::joy:hij is fijn

1 like

Ergens rond 2001 kreeg ik deze als cadeau van mn vader, en nog steeds in bezit. Al moet ik alles verkopen, deze blijft!

Maar als de kinetic niet als zuivere automaat wordt gezien, dan was deze Oris bc4 chrono de eerste:

Ondertussen is die weg, vond m wel mooi maar veel te zwaar, vooral op stalen band.

5 likes

Dit was mijn eerste automatic en ik mis hem nog altijd. Voor een smerig bedrag gekocht van een collega, die een Omega SMP Bond kocht.

Ik heb nog altijd een zwak voor TAG Heuers uit de nineties…

3 likes

Mijn eerste automaat…en hoe kan het ook anders een Citizen…ik denk ergens tussen 1990-1995 gekocht bij een V&D. ā€˜Als je hem beweegt dan blijft hij lopen’ …dat is wat de verkoper tegen mij zei…Ik dacht toen ā€˜het zal wel’ en mijzelf er niet verder in verdiept dat ik een automaat had gekocht😁.
Paar keer gedragen en toen kwam het mobiele tijdperk en toen niet meer gedragen en vorig jaar ergens vandaan geplukt na ± 20 jaar en hij begon gelijk weer te lopen…nog in bezit en gaat niet meer weg☺

Inmiddels de diverse versies ook verzameld😊

4 likes

Mijn eerste automaat was de Vostok Scuba dude, rechtsboven.
Vervolgens de Vostok Amphibia beneden en daarna de Alpha Daytona homage linksboven. (ik was net met de hobby begonnen dus vergeef het me!)

2 likes

Mijn eerste automaat was een Zanussi FLS-1074.
Loopt nog prima! :grin::+1:

3 likes

Hahahahhaa