Ja dat heb ik vaker
Precies =] Vond ik ook - en dan nog extra dat lotusbloem logo van Starking. Dacht echt passend bij deze tijd… Voor de eerste keer kopen daarvandaan niks tegen gevallen.
Trouwens jatten is het niet hoor - gebruik van afbeeldingen op fora valt onder fair use - hoef je geen disclaimer bij te zetten =P
Sorry maar moest gelijk aan een gehoorapparaat denken.
Na het opzoeken viel het best tegen. Toch blijf ik erbij.
Lekkere Oriëntaalse vibes zeg! Hij is inderdaad lekker strak, en fijn dat ie goed bevalt.
Thanks voor de tip, geen enkel plaatje is nu nog veilig haha
Mn antwoord was een beetje dubbelzinnig bedoelt - voelde volgens mij je mening over Chinese horloges spreken ook ( “jatwerk” ) ^^ Ja ik vond hem ook leuk origineel tot ik mij verveelde en keek of ie nog goedkoper elders op de site te koop was om wellicht als kado te kopen voor iemand die ik ken en image search van de app gebruikte… Kwam toen via omwegen bij het origineel terecht.
Die is 42mm Ø ipv de Starking die 40 is ( plus voor de starking vind ik wel - 40 is groot zat ) en de hoofd indices zijn iets piets korter op de Starking, Ook de bezel is op de starking rond en t origineel meer een beitelvorm. Datum op het origineel ander font en mee op kleur met de dial.
Nog steeds blij mee eigenlijk wel - haal in mijn achterhoofd al die vintages clones van elkaar van europese fabrikanten van weleer erbij : Ik zou mij niks minder voelen met een Poljot om versus een Omega uit die tijd. Al zou ik een stuk voorzichtiger doen met de Omega ^^ en wellicht ook minder vaak dragen…
Ah op die fiets! Nee ik heb eigenlijk geen mening over die Chinese horloges haha. Ik had het vooral over dat ik zowel jouw plaatje als die van de bamboeboer had gejat. Maar de Starking is dus een Chinees aftreksel? Van welk horloge eigenlijk? Ik herken er zo niet eentje in namelijk. Heb je de Starking overigens nog?
40 mm is inderdaad al vrij groot. Mijn pols is 18 cm en mijn handen hadden in de NBA kunnen spelen maar ik vraag me vaak wel af of zo’n 40 mm wel op mijn pols past Zo’n 42 mm zal al wel helemaal een ontbijtbord zijn. We gaan het binnenkort met een 40 mm NA Zeppelin 100 years zien
Met een Omega zou ik de hele dag met m’n hand in m’n broekzak zitten denk ik haha. En zeker niet naar de kroeg dragen. Een Poljot trekt dat vast wel dus in die zin is dat misschien nog wel een stuk handiger om te dragen ook.
Ja idd - er is er nog een met de hoofd indices dus die lume streepjes… En dag en datum raampje op 3u - die is bij deze Mido wel erg lelijk moet ik zeggen… En dan ook nog 42mm dit - ja beetje teveel van het “goede”?
Mijn pols is 60mm kant naar kant en 18.5cmØ - en 40mm vind ik al echt belachelijk worden ^^
Mijn vaders’ oude horloges zijn gewoon net even mooier qua verhouding… Is bij zoveel horloges tegenwoordig zoek in mijn ogen: zie een plaatje denk ik wauw - dan in het echt en denk ik aan Public Enemy…
ah Mido is zelf ook niet vies van…
hmmm maar nu terug naar het topic denk ik ^^
moet ik er ook eentje vinden en bedenken na dit alles hoor…
Dit kan niet kloppen … een Mido commander in een hommage kast… dit is een grap of een fotoshop… toch?
Heb , met name de oceanstar lijn van, Mido heel heel hoog zitten… maar dit zou mij ernstig teleurstellen in het merk. Hommages hebben ze niet nodig, ze zijn juist mooi van zichzelf.
Door henzelf uitgebracht Paulus. Begrepen dat ze nu vrij zeldzaam en gewild zijn. Tja… Elk horloge merk is denk ik net zoiets als bandjes - de meeste zingen liedjes van een ander in het begin. En soms zingen ze een liedje van een ander op hun eigen manier als ze zichzelf even zat of kwijt zijn. Sommigen blijven tribute bands. En anderen gaan door met zichzelf zijn tot het punt van persiflage word bereikt.
Nee, het is een teken van die tijd. Er zijn wel meer merken die day-date (achtige) modellen hadden (en hebben), Bulova, Seiko, Orient (later ook als re-issue).
Mido desondanks wel een merk met een eigen gezicht, zeker anno nu.
hahahaha geweldig
Lijkt op een OP hahaha
Ohhhh clumsy me
Zit ik daar gewoon, niet gehinderd door kennis … en tact… jouw day-date (rete zeldzaam en gewild zelfs, leer ik vandaag) te bekritiseren.
Sorry Harry heel erg rude…
Mijn Ava is het altijd, maar ik voel me nu ook een klein mannetje.