Waar draag jij je horloge op?

Stalen banden mik ik vaak aan de kant. Zelfs goede banden met microverzet.

Nato is wat comfort betreft wel de shit, als de gaatjes in de band lekker op de juiste afstand zitten, en je hebt een perfecte fit dan kan er imho weinig tegen het comfort op.

Een zacht gummi tropicbandje op een 2e plek.

@Rik is mijn brother from another mother

2 likes

Zomer, rubber
Winter, staal
Lente en herfst, alletwee
Dressers, leer.
Never nooit niet, nato
Alles, rechts

4 likes

Liefst staal en in het bijzonder mesh maar als het niets anders kan is ook prima wat dan ook (muv nato, niet aan mij besteed)

Das 20 cent :wink:.

1 like

Titanium, heerlijk draagcomfort.

2 likes

Als ik een stalen band na 2 weken eens met warm water poetst en zie wat er tussen de schakels vandaan komt. Dan is leer in feite best ranzig.
Rubber is zeker in de zomer heerlijk.

Ha, ik ervaar dat dus exact andersom. Een Nato vind ik er top uitzien op foto’s maar op de pols zit het verschrikkelijk oncomfortabel.

2 likes

Ik denk misschien zelfs vehemently. :slight_smile:

Dus je vind NATO’s ook het mooist? Goed om te weten. :+1:

:wink:

Ik draag m’n horloges voornamelijk op onderbroekelastiek (MN Straps) en op titanium (niet uitwisselbare banden).

Gaat beide prima.

Draagt idd prettig, vooral als ze een paar keer gewassen zijn, gewoon in een kussensloop en hopla de machine in hahaha! :grin::+1:

:point_up:t2::+1:t2:

2 likes

Herfst, winter, voorjaar:
Liefst RVS, daarna leer.

Zomer:
RVS en FKM synthetisch rubber.

N.B. NATO vind ik fijn qua stof maar is gewoon te slap voor duikers en sportieve horloges, zwabbert op mijn pols.

Comfortabel maar duikers zwabberen op mijn pols met NATO, gewoon niet stevig genoeg.

Staat zeker leuk, zoveel kleuren combinaties…

1 like

Leer is het mooist, maar slijt het snel en kan duur zijn. In de zomer gaat het stinken door zweet. Ik draag eigenlijk alleen leer op dresswatches in de herfst en winter. Nato is het handigst, want vochtbestendig, snel wisselbaar, en verkrijgbaar in kekke kleurtjes. Het veiligst in het veld of bij risicovolle bezigheden (omdat het horloge aan de andere pushpin blijft hangen als de ene losschiet), en staat bij fieldwatches en military stalen horloges erg stoer. Rubber staat vaak het stoerst op duikers en vind ik na leer het comfortabelst als het niet te stug is. Van stalen banden hou ik niet. Je haren komen er tussen, ze rammelen, zijn lastig op maat te maken en passen mij nooit goed, ze zijn koud en zwaar en het horloge valt wat mij betreft vaak weg in de band. Dus geen staal voor mij. Uiteindelijk draag ik het meest nato en rubber, maar als ik nog maar één bandje zou mogen dragen zou het rubber zijn.

Welk rubber? FKM vind ik wel comfortabel. Veel zogenaamd rubber is gewoon siliconen…

Ja dat zie je vaak op sites, dan staat er rubber maar is het siliconen … en siliconen vind ik verschrikkelijk, dan veel liever nog polyurethaan, zeker voor duikers. Maar ja, goed rubber heb je gewoon niet voor een paar tientjes, dan is het vaak …

1 like

Stalen band.
Lederen band.
Rubberen band.
Sail cloth.
En niets op nato bandjes.

2 likes

Jarenlang alleen op staal. Daarna een poosje staal en leer. Een paar jaar géén horloge gedragen en nu ik wel weer horloges heb en draag de meeste op leer. Soms staal, soms nato.

Ik draag geen horloges

2 likes