Waar koop ik kwaliteit springbars?

Staal is roestvrij staal zonder lasnaad. Erg stevige pen speciaal voor zware horloges en horloges die regelmatig in aanraking met vocht komen.
Nikkel is zachter en heeft een lasnaad, gaat dus sneller kapot. Het inwendige veertje kan wel eens gaan roesten.

1 like

Voor 19 mm. is 18 mm. prima te gebruiken. Het is erg lastig om de tussenmaten te krijgen. Geen van de bij ons bekende leveranciers levert deze.

1 like

Mooi, dan heb ik dus de verkeerde gekocht… :wink: heb je ook 1.8mm bars in RVS zonder kraag in 20 en 22mm? Die zie ik zo snel niet staan.

Helaas niet. Worden door onze leverancier ook niet geleverd.

1 like

Oké, dank. Ben wel blij dat ik nu het verschil weet.

Mijn setje van Uhrenband is nu binnen! 20 en 22 mm, Schweizer Qualität en compleet onnodig aangetekend verzonden waardoor ik twee tripjes naar het postagentschap moest maken :worried:

Ik ga ze binnenkort monteren en kijken hoe ze het volhouden.

1 like

Ik lever tegenwoordig springbars van Breitling bij mijn horloges. Niet goedkoop (!) maar de top. Kan je bij iedere willekeurige Breitling-dealer kopen. Reken op ca. €3-5 per stuk uit mijn hoofd.

4 likes

Ik heb ze gekocht bij woods and tools.
De kwaliteit gaat er net mee door. De volgende keer kijk ik toch of ik ergens betere kan krijgen.
Het fijne van het doosje van mij is dat er veel maten zijn.

1 like

Haal de mijne ook bij Cousins. Ook begonnen met zo’n Chinees Multi-setje - heb ze allemaal (!) geinspecteerd, en de twijfelgevallen weggegooid. Gebruik ze nu alleen als de hogere Cousins-kwaliteit niet past (dikte van het uiteinde!), en het horloge licht/goedkoop genoeg is om de mindere kwaliteit aan te kunnen.

Zoek bij Cousins (hun website is een doolhof na de “upgrade”…) in elk geval naar de Swiss Made versies.

3 likes

Bedankt voor de tip :+1: zojuist ook een setje gehaald.
Ik kreeg ze echter helaas niet los mee, het was of ter plaatse monteren of no deal…
Beetje jammer want ik had nog graag een extra setje willen kopen en 2 setjes 22mm, maar men was niet te vermurwen. Binnenkort nog maar eens langsgaan met wat horloges.

2 likes

Super, graag gedaan!

2 likes

Zo, even dit topic nieuw leven inblazen …

Ik wil een lederen band op mijn Omega Seamaster 2577 gaan zetten.
Deze heeft drilled lugs.

Nu ben ik op zoek naar de volgende springbars:

  • 18mm breed
  • 1.5mm diameter

Ik heb een de Bergeon 6767 springbar tool met zowel het ‘grote’ als het ‘kleine’ vorkje.

Ben voornemens ze bij CousinsUK aan te schaffen, want moet daar ook nog wat anders hebben.
Ze hebben daar verschillende 1.5mm diameter varianten:

(afbeelding is clickable)
image

Welke zijn in dit geval aan te raden?

Alvast bedankt!

Als het om drilled lugs gaat zou ik deze nemen; https://www.cousinsuk.com/product/single-flange-0150mm-6mm-to-28mm-iso-swiss-316l Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bij drilled lugs heb je het ‘vorkje’ van je Bergeon toch helemaal niet nodig? Ik gebruik daarvoor het pinnetje aan de andere zijde.

2 likes

Ga er in mee!

Vanwege het Russische deel van mijn collectie deze ontdekt. Door @BG1 om eerlijk te zijn. :wink: Ook andere maten uiteraard. Oerdegelijk, voordelig en betrouwbare leverantier. Met PayPal bestellen. In de website munteenheid op roebels zetten. Scheelt ook weer. :+1:

(Gaat niet over springbars voor drilled lugs.) Excuus. :slightly_smiling_face:

2 likes

Dank!!

En je hebt helemaal gelijk natuurlijk wat betreft de drilled lugs en het ‘vorkje’ :see_no_evil:

1 like

Top-tip, dank je! :ok_hand:

1 like

Bij twijfel neem ik altijd deze Rolex-style pushpins: https://www.uhrband24.com/federsteg-schweizer-qualitaet-mit-ansatz-1,8mm Erg prettige pennen, identiek aan degene die gebruikt worden voor moderne Rolexen en Tudors, maar dat is voor een vintage Omega misschien een beetje overkill :slight_smile:

1 like

Wat zijn de verzendkosten naar Nederland ?

7,90 helaas

Damn ik wou er 2 bestellen dat heeft dan ook niet veel zin. :grimacing:

1 like